شاید شمام نام بعضی مشاغل به گوشتون خورده که خیلی عادی نیستن و براتون جالبه بدونین که چه کسایی به اینجور فعالیتای مشغول هستن. مثلا کسی که واسه خوابیدن روی تخت پول میگیره؟ یا فردی که باید حسابی خوشگذارنی کرده و در آخر روز، در مورد تجربه های لذت بخش خود مطلب بنویسه.

جالبه که همه این مشاغل عجیب درآمدهای خیلی بالایی هم دارن. واسه آشنایی با بعضی از اونا با ما همراه باشین.

مسئول جزیره بهشت

بن سوثال، ۳۴ ساله از بین حدود ۳۵ هزار درخواست کننده از سراسر جهان به عنوان مسئول و مباشر «پارادایس آیلند» انتخاب شده تا در جزیره رویایی همیلتون شنا کرده، گشت و گذار کنه و حسابی به خودش خوش گذرونده و در مورد همه خوبیای این جزیره واسه کاربران اینترنتی مقاله نوشته و به این روش، واسه این مکان تبلیغ کنه.

جزیره همیلتون در صخره های بزرگ مرجانی در کشور استرالیا قرار داره.
سوثال یه قرارداد ۶ ماهه با حقوق ۱۱۱ هزار دلار رو امضا کرده تا به عنوان مسئول این جزیره گرمسیری به فعالیت بپردازه. ایشون الان تو یه ویلای سه اتاق خوابه با همه امکانات و استخر زندگی کرده و هیچ کرایه ای هم پرداخت نمی کنه.

قبل از استخدام لازم بود به مدت ۴ روز رو در این جزیره بگذرونه و مصاحبه های کاری رو بگذرونه. واسه این منظور باید در آبای روشن و شفاف این جزیره غواصی کرده، در کنار دریا کباب درست کرده و نوش جون کنه.
بعد به اسپا بره و ریلکس کنه.

هم اینکه باید تواناییای بلاگ نویسی و توان شنا کردن خود رو هم نشون می داده.

تست کننده تشکای تختخواب

یه دانشجو از دانشگاه بیرمنگام سیتی کار رویایی خود رو یافته و در اون مشغول به فعالیته؛ خوابیدن!

روزین مادیگان، یه دختر ۲۲ ساله اهل انگلیسه که ماهانه یکهزار پوند واسه خوابیدن روی تشکای تختخوابای لوکس پول دریافت می کنه.
ایشون در استخدام شرکت سیمون هورن قرار داره.
این شرکت با مسوولیت محدود، در مورد ساخت تختخوابای لوکس و گرون که به طور خاص واسه هتل Savoy طراحی می شن، فعالیت داره.

مدیر این شرکت در مورد وظایف روزین بیان داشته که ایشون نه فقط باید نگاه انتقادی به تختا داشته باشه، بلکه باید به کشف اون چه که به خواب راحت تر می رسه هم بپردازه.

ساعت کاری این دختر ۲۲ ساله از ۱۰ صبح تا ۶ بعدظهر در نمایشگاه مرکز شرکت یاد شده در Edgbastonه و باید در مورد تجربه های خود وبلاگ نویسی کنه.

آزمایش کننده سرسرهای آبی در پارکای تفریحی

تامی لینچ، در سال گذشته میلادی بیشتر از ۲۷ هزار مایل رو به خاطر شغل خود سفر کرده. وظیفه ایشون تست کردن سرسرهای آبیه. آقای لینچ، ۲۹ سال سن داره و واسه شرکت بزرگ First Choice کار می کنه.
اون باید ارتفاع، سرعت و مقدار آب و هم اینکه فرود از سرسرهای آبی و از همه مهم تر، اندازه امنیت اونا رو کنترل کنه.

در سال ۲۰۰۸ میلادی، تامی لینچ واسه تست این سرسرها به کشورهایی مثل ترکیه، مصر، قبرس، جزیره ماژورکا، Lanzarote، مکزیک و … سفر کرده بود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تریلر جدید نیمه دوم فصل پنجم سریال «وایکینگ ها»؛ پرحادثه تر و خونین تر از همیشه

آقای لینچ متولد شهر لیورپوله و از جمله وظایف کاری اون میشه به تائید مطمئن بودن تفرج گاه های جدید براساس استانداردهای شرکت یاد شده و پیشرفت اجناس سبک زندگی اشاره کرد.

تست کننده شکلات

یکی دیگه از مشاغل باحال و دوست داشتنی دنیا رو یه پسربچه ۱۲ ساله به نام هری ویلشر انجام میده؛ اون کارشناس تست مزه تو یه کارخانه شکلات سازیه. کار هری اینه که مزه های تازه و پنهونی رو تست کنه.
ایشون کارش رو در نتیجه برنده شدن در رقابت Swizzell’s Matlow به دست آورده. اون در مورد اولین روز کاری خود گفته که حس می کرده در فیلم زیبای چارلی و کارخانه شکلات سازی در حال قدم زدنه.

این دانش آموز ۱۲ ساله علاوه بر تست شیرینیا و شکلاتا، باید روند تولید کارخانه New Mills در دربیشایر رو هم تحتِ کنترل داشته باشه.

تست کننده بازی وارکرافت

تا حالا وارکرافت بازی کردین؟ اگه بله، می تونین در عرض یه ساعت ۲۰۰ سکه طلا به دست آورده و در عرض دو هفته به مرحله ۸۰ برسین؟ اگه این طوره، می تونین واسه شغلی که ۱۲ میلیون گیمر در آرزوی کسب اون هستن، رزومه بفرستین. شرکت Blizzard در سایت خود واسه استخدام تست کننده بازی وارکرافت آگهی داده و اولویت هم واسه کسانیه که زبون اونا غیر از انگلیسی باشه. واسه این شغل شما باید دست کم ۴ ساعت در روز بازی کنین.

مدیر سرگرمیا در موزه (۶ ساله)

پسر ۶ ساله ای که دوست داشته مدیریت موزه خط آهن ملی یورک رو بردوش بگرید، به آرزوی خود رسیده و الان، در بخش سرگرمی این موزه مشغول فعالیته. سم پوینتون یه نامه که با دست خط نوشته شده رو به مدیر موزه نوشته و از ایشون درخواست کرده بود تا با اون مصاحبه کنن. اون در درخواست خود به مهارت هاش در مورد قطار و مسایل مربوط به اونم توضیح داده بود.

این پسربچه در نامه اش نوشته، با اینکه هنوز ۶ سال داره اما یه ریل قطار برقی داره و خوب می تونه اونو کنترل کنه.

مسئولین که شدیدا تحت تاثیر این نامه قرار گرفته بودن با افتخار سم رو به عنوان مدیر شادی موزه انتخاب کرده و مطمئن هستن که این موزه از این پس می تونه محل شادتری واسه کودکان به حساب بره.

عکاس دوچرخه سوار واسه نقشه گوگل

گوگل دو مرد خوش شانس رو استخدام کرده تا با سه چرخه هایی که پشت اونا یه دوربین مخصوص کار گذاشته شده، سراسر شهر پاریس رو رکاب زده و از آثار باستانی که نمیشه به وسیله ماشین به اونجا رفت، عکاسی کنن. دوربین این دوچرخه شامل ۹ دوربین جداگونه، جی پی اس، کامپیوتر و یه ژنراتوره که باید به وسیله اون، عکسای سه بعدی از پایتخت فرانسه رو واسه نقشه استریت ویو ( Street View) گوگل هم جفت و جور کنن.

این مردان باید تی شرتای مخصوص گوگل رو پوشیده و کلاه ایمنی سفید رنگ به سر بذارن و همه مکانای گردشگری، تاریخی و دور از دسترس پاریس رو با دوربینای سه بعدی ثبت و ضبط کنن.