موفقیت از اون واژه‌هاییه که نمی‌توان تعریف دقیق و ثابتی واسه اون داشت چون موفقیت در زندگی افراد جور واجور، فرق داره.

به‌طور مثال واسه یه خانوم خونه‌دار، پرورش فرزندان فعال و مودب می‌تونه یه موفقیت بزرگ در زندگی تلقی شه.
اما مثلا واسه مدیر یه شرکت، فروش بیشتر و داشتن مشتری‌های زیاد شاید یه موفقیت بزرگ بشمار آید.

بعضی از مردم حساب بانکی میلیاردی و بعضی نوشتن کتاب و چاپ اونو موفقیت می‌دانند. اما کسایی مثل وارن بافت، توانایی «نه» گفتن در زندگی براشون موفقیته.

به هر حال، باید گفت موفقیت دایره بزرگی رو در بر می‌گیرد و ممکنه با در نظر گرفتن سبک زندگی و اهداف و تصاویر هر فرد عوض شه.
از این رو، شاید موفقیت در وجوه مختلفی از زندگی هر فردی ظاهر شه و اون خودش به اونا واقف نباشه؛ از عادات مثبت گرفته تا داشتن استعداد، مهارت یا دیدگاه‌های منحصربه فرد.

خیلی از ما موفقیت رو چیزی بالاتر از چیزی که هست می‌دانیم و بیشتر هم باور داریم که در زندگی خود موفق نیستیم در حالی که ممکنه واقعیت چیز دیگری باشه.

اگه در مورد نتیجه های زندگی خود شبهات زیادی دارین و نمی‌دونین که در راه درست پیشرفت هستین یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب رو از نظر بگذرونین. در زیر به ۵ موردی اشاره شده که نشونه‌ی موفقیت در زندگی هستن و ممکنه خودتون به اونا واقف نباشین.

همیشه تلاش کنین با آدمایی بهتر و بالاتر از خود رفت‌وآمد و دوستی داشته باشین.

۱- شما آدم موفقی هستین چون دور و بر خود رو با آدم‌های موفق پر کرده‌اید

وارن بافت یکی از ارکان موفقیت خود رو اینجور توصیف می‌کنه: همیشه تلاش کنین با آدمایی بهتر و بالاتر از خود رفت‌وآمد و دوستی داشته باشین. انتخاب آدم‌های موفق واسه دوستی این مزیت رو داره که شمام مثل اونا در راه درست زندگی قرار می‌گیرید.

این کاریه که تقریبا همه آدم‌های موفق در زندگی انجام میدن.
اونا خوب می‌دانند که از آدم‌های بالاتر از خودشون می‌تونن مهارت، علم و رفتار درست رو بیاموزند و اینطوری، آینده‌ای بهتر رو واسه خود رقم بزنن.

۲- شما آدم موفقی هستین چون به بقیه کمک می‌کنین پیشرفت کنن

آدام گرانت، یکی از استادان برجسته در دانشکده علوم بازرگانی وارتون و نویسنده کتاب‌های پرفروش «بده و بستان»، «اصیل‌ها» و «گزینه B» در این رابطه گفته: «یکی از ارکان اصلی موفقیت اینه که به بقیه هم جهت با رسیدن به اهدافشون کمک کنین.»

گرانت هم اینکه هم جهت با تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که مدیران موفق کسایی هستن که بیشتر و بزرگ‌تر از خود و کارای خود فکر می‌کنن. یعنی، پروژه یا تصاویر کاری خود رو به‌گونه‌ای تعریف می‌کنن که علاوه بر خودشون، افراد دیگری هم از اون سود ببرن. یعنی سود رو شخصی نمی‌بینن و اونو واسه گروه می‌دانند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   شب ها نمی توانید بخوابید؟ دلایل علمی بی خوابی تان چیست؟

گرانت همچین عقیده داره: «مدیرانی که کمک به پیشرفت بقیه رو در اولویت کارای خود قرار میدن، بیشتر با تلاش و موفقیت زیاد کارمندان و خلاقیت و تعهد کاری بیشتر اونا مواجه می‌شن. کسی که توانایی تشویق بقیه رو داشته باشه همیشه بهترین یافته ها رو دشت می کنه.
این افراد بیشتر بخشنده هستن تا گیرنده.

۳- شما آدم موفقی هستین چون رابطه‌های اجتماعی‌تون براساس صداقت و راستگوییه

توانایی ایجاد رابطه‌های اجتماعی سالم و موثر از بهترین مهارت‌های آدم واسه رشد و پیشرفت بشمار می‌رود. این رو بدونین، کسایی که می تونن خوب فکرا، احساسات، نظرات، نگرانی‌ها و آرزوهای خود رو با بقیه به اشتراک بذارن، اونایی هستن که در مراحل خیلی از زندگی خود موفق بوده‌ان.

  • این افراد می تونن خوب اختلاف‌نظرها رو مدیریت کرده یا از اونا دوری کنن
  • می‌تونن راه صحبت‌ها رو به برد دو طرفه برسانند
  • توانایی تحت تاثیر قرار دادن بقیه رو دارن
  • این افراد می‌تونن در بالاترین حد خود با بقیه همکاری و همفکری داشته باشن

۴- شما موفقین چون به کار خود عشق می‌ورزید و از نتیجه کاراتون آگاه هستین

همه آدم‌های موفق فارغ از اینکه چقدر درآمد دارن، هدفی در زندگی دارن و به عشق اون تلاش می‌کنن. تیم کوک در این رابطه گفته: کاری رو انجام بدین که دوست دارین و با همه احساس خود اونو انجام بدین و خوشحال باشین.

حتی اگه اون کار پول و درآمد کمی داشته باشه، به بهترین شکل انجامش بدین چون دوستش دارین و این باعث می‌شه تا در زندگی موفق باشین.

تیم کوک هم اینکه گفته: پیشنهاد من به شما اینه که هیچوقت واسه پول کار نکنین چون همیشه بدنبال درآمد بیشتر هستین و در آخر خوشحال نیستین.

۵- شما موفقین چون می‌دونین که زندگی یه سفره نه مقصد!

آدم‌های موفق هیچوقت خیلی زود تسلیم نمی‌شن. اونا وقتی شکست می‌خورند، می‌دانند که اینم بخشی از تجربه زندگیه و از اون درس گرفته و به عنوان تجربه‌ای واسه رشد بیشتر و پیش رفتن به جلو از اون بهره می‌گیرند. افراد موفق هیچ‌وقت بدنبال شکست‌های خود ناامید نمی‌شن و با مشت‌های گره کرده رو به آسمون فریاد نمی‌زنند که «من لایق این همه بدبختی نیستم!»

اونا از نظر فکری اونقدر رشد کرده‌ان که بدونن هر شکستی مقدمه‌ایه واسه پیروزی. هم اینکه، با باور به جاری بودن زندگی تلاش می‌کنن راهکارهای مناسب واسه رشد رو پیدا کرده و در راه درست قرار بگیرن.

این ادما از پشتیبانی بی‌افسوس آدم‌هایی بهره مند هستن که به توانایی‌شون ایمان دارن. هر برد کوچیکی رو جشن می‌گیرند و می‌دانند که زندگی از همین لذت‌ها و شادمانی‌های کوچیک تشکیل شده.