نور خورشید و اشعه های فرا بنفش خورشید برای سلامتی پوست انسان ها بسیار مضر و خطرناک است، اشعه های مضر خورشید باعث بروز انواع مشکلات پوستی میشوند، از این رو استفاده از انواع مدل های ضد آفتاب ها و محصولات مراقبتی پوست بشدت توصیه میشود، اما خرید و استفاده از هر نوع ضد آفتابی برای شما مناسب نیست، ما در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی رو آموزش بدیم تا شما بتونید یک کرم ضد آفتاب مرغوب ، خوب و با کیفیت رو خریداری بکنید. در این مقاله ما رو همراهی کنید.

اشکال  و انواع مختلف ضد آفتاب ها

ضد آفتاب ها در انواع و اشکال مختلفی تولید شده است، اما بیشتر مردم تنها کرم ضد آفتاب رو میشناسن و استفاده میکنند و حتی شاید اسم بقیه مدل ها رو هم نشنیده باشن. بله ضد آفتاب ها انواع مدل های مختلفی دارد که در زیر مشاهده می کنید:

  • اسپری ضد آفتاب
  • ژل ضد آفتاب
  • پماد ضد آفتاب
  • کرم ضد آفتاب
  • روغن ضد آفتاب
  • لوسیون ضد آفتاب
  • پد ضد آفتاب
  • و…

اینها تنها مدل های صنعتی و تولید شده توسط کارخانه ها و برند ها هستند، ضد آفتاب ها مدل های و تنوع طبیعی و گیاهی هم دارند که میشه به انواع ماسک های خانگی، روغن ها و پماد های گیاهی اشاره کرد که در عطاری ها موجود است و میشه تهیه کرد. مثلا می تونیم به روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن بادام تلخ و… اشاره کنیم.

در زمان خرید ضد آفتاب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

از آنجایی که ضد آفتاب ارتباط مستقیم با سلامت بدن و پوست داره پس در نتیجه در زمان خرید ضد آفتاب باید دقت کافی رو داشته باشید و به یکسری نکات ریز توجه بکنید تا بتوانید یک ضد آفتاب خوب و با کیفیت و مرغوب رو خریداری بکنید. خرید و استفاده از ضد آفتاب بی کیفیت و نا مرغوب علاوه بر اینکه خاصیت و کاربردی برایتان نخواهد داشت، میتونه بسیار هم خطرناک و مضر باشه و مشکلات حاد پوستی و حساسیت های پوستی رو براتون ایجاد بکنه.

پس با ما همراه باشید تا به شما یکسری نکات ریز و ساده اما کاربردی و به درد بخور رو آموزش بدیم که حتم دارم کمک میکنه یک ضد آفتاب خوب برای خودتون خرید بکنید.

1-تاریخ تولید و انقضای ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب ها معمولا از زمان تولید بمدت 3 سال انقضا دارن، در زمان خرید به تاریخ تولید و انقضای ضد آفتاب نهایت دقت رو داشته باشید و به این نکته توجه داشته باشید که از تاریخ انقضای کرم حداقل باید 6 ماه باقی مونده باشه. به این دلیل که تا 6 ماه آینده هم شما فرصت کافی برای استفاده از کرم رو داشته باشید تا تاریخ انقضاش برسه و کرم رو بندازید دور…. شاید کرم ظاهرا سالم به نظر برسه ولی حتما باید بعد اتمام انقضای ضد آفتاب بندازیدش دور، چون دیگه اثر بخشی و خاصیت محافظت کننده نخواهد داشت و صد البته میتونه مشکلات پوستی متعددی رو ایجاد بکنه.

2-مجوز بهداشت و نشان سیب سلامت

تولید کرم ها و محصولات سلامتی و درمانی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند، و نهادهایی مثل وزارت بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو مسئولیت بررسی و صحت سنجی این محصولات را بر عهده دارد، این سازمان با بررسی آزمایشگاهی این محصولات از سالم بودن اونها اطمینان پیدا میکنه و اگه به سلامتی انسان ها خطری ایجاد نکنه براشون مجوز تولید میده و نشان سیب سلامت براشون صادر میشه

چه محصولات تولید داخل باشه چه ضد آفتاب های خارجی باشن، همشون باید توسط این ارگان ها بررسی شوند. پس از خرید کرم ضد آفتاب خارجی بدون مجوز سازمان غذا و دارو و بدون نشان سیب سلامت خودداری کنید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   آیا کنکور آسان است ؟

3-میزان SPF در ضد آفتاب

اس پی اف ( SPF ) به میزان، مدت زمان و درصد محافظتی پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید گفته میشه، بدین صورت که هر چقدر مقدار SPF کرم ضد آفتاب بیشتر باشد به همان میزان پوست شما از اشعه های مضر خورشید محافظت میشود و همچنین مدت زمان بیشتری می توانید در مقابل نور خورشید باشید.

توجه داشته باشید که در بازار ضد آفتاب هایی با SPF عددی 10 تا 100 وجود دارد، اما انتخاب میزان اس پی اف بسته به نوع پوست شما، مدت زمانی که در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دارید، سبک زندگی شما و عوامل دیگه بستگی داره، که بهتره در این زمینه با یک متخصص پوست صحبت کنید تا به شما راهنمایی های لازم را ارائه کنند.

سعی بکنید ضد آفتابی رو انتخاب بکنید که میزان SPF اون بین 30 تا 50 باشه، این میتونه بهترین انتخاب شما باشه.

4-ویتامین های موجود در ضد آفتاب

پوست انسان ها به انواع ویتامین ها و مواد مغذی نیاز داره، این ویتامین ها رو میشه از طریق تغذیه و حتی استفاده از کرم های موضعی برای پوست تامین کرد، بهتره در زمان خرید ضد آفتاب به ویتامین های موجود در آن دقت کنید، پس بهتره ضد آفتابی رو تهیه بکنید که حاوی ویتامین های متعددی باشه

5-ضد آب و ضد تعریق بودن ضد آفتاب

برخی کرم های ضد آفتاب در بازار وجود دارن که ضد آب هستند، البته ضد آب صد در صدی در جهان وجود نداره و بیشتر شعاره، کرم های ضد آب معمولا مقاومت و ماندگاری بیشتری نسبت به کرم های معمولی دارند، و با عرق کردن و شستشوی ساده از بین نمی روند که میتونه خیلی کاربردی باشه و برای افرادی مثل ورزش کارها، کارگران، کوهنوردان و افرادی که به شنا علاقه دارند خیلی مفید باشه.

6-ضد آفتاب گیاهی بخرید

ضد آفتاب های متنوعی در بازار وجود دارن، به شما توصیه میشه حتما کرم ضد آفتاب گیاهی خریداری کنید، این کرم ها از مواد کاملا طبیعی ساخته شده اند و در نتیجه میتونه برای سلامتی پوست و بدن شما مفید تر باشه، اما در مقابل کرم های شیمیایی چون از مواد شیمیایی ساخته شده اند در نتیجه میتونه برای پوست خطرناک باشه و در بلند مدت عوارضی رو در پی داشته باشه.

معرفی بهترین و پر فروش ترین کرم ضد آفتاب اصل

ضد آفتاب گیاهی ری لاکو یکی از بهترین و پر فروش ترین کرم های ضد آفتاب در ایران است که توسط برند ReyLaku تولید شده است، محصولات ری لاکو کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و توان رقابت با محصولات گران قیمت خارجی را دارند. ضد آفتاب ری لاکو جزء بهترین و مرغوب ترین ضد آفتاب های موجود در بازار است که میزان اس پی اف آن 50 می باشد و می تواند از پوست شما در مقابل اشعه های مضر خورشید به خوبی محافظت کند. همچنین این کرم حاوی ویتامین E است که برای پوست بسیار حیاطی و لازم هست.

برای خرید کرم ضد آفتاب رنگی ری لاکو می توانید به فروشگاه اینترنتی کیم کالا ( kimkala.com ) مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید:

وب سایت : https://kimkala.com

شماره های تماس :

09120750932

09120132883

02186081142

 

منبع خبرگزاری فردا:

https://www.fardanews.com/بخش-اقتصاد-23/1106097-راهنمای-خرید-یک-ضد-آفتاب-مرغوب-با-کیفیت?pr=1