آزمون پرومتریک یک فرصت طلایی برای مهاجرت افراد به کشور های پیشرفته می باشد و افراد با کمک این آزمون شغل مناسب خود را در کشور های پیشرفته پیدا می کنند. آزمون پرومتریک اهداف مختلفی را دنبال می کند اما مهم ترین اهداف آن قطعا تعیین ارزش دانش افراد در بازار کار و هم چنین ارائه فرصت های مناسب به افراد برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب و مهاجرت به کشور های پیشرفته می باشد.

اگر شما قصد شرکت در آزمون پرومتریک را دارید باید بدانید که این آزمون در کشور هایی همچون مالزی، امارات، ترکیه، عمان، ارمنستان، قطر، گرجستان، فیلیپین، نپال، سنگاپور و چین برگزار می شود و شرایط یکسانی را برای داوطلبان ایجاد می کند.

داوطلبانی که بتوانند نمره بسیار خوبی در این آزمون کسب نمایند به راحتی می توانند ویزای مهاجرت به کشور های مختلف را اخد کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با شرایط شرکت در آزمون، منابع مورد نیاز و لیست کامل رشته های آزمون پرومتریک آشنا نماییم:

آزمون پرومتریک در کشور های همسایه

همان طور که گفته شد آزمون پرومتریک یکی از روش های پیدا کردن شغل کادر درمان در کشور هایی همچون کشور های عربی حوزه خلیج فارس می باشد. شما با شرکت در این آزمون و قبولی در آن می توانید به راحتی در کشور هایی همچون عمان، امارات، عربستان، قطر و .. شغل رویایی خود را پیدا نمایید. اما بهتر است شرایط آزمون پرومتریک در سه کشور پر طرفدار حوزه خلیج فارس را بررسی نماییم

شرایط آزمون پرومتریک کشور قطر

اگر قصد مهاجرت به عنوان پرستار را دارید کشور قطر می تواند جز بهترین انتخاب های شما باشد. در قطر یکی از شرایط اصلی کار پرستاری قبولی در آزمون پرومتریک است. البته توجه نمایید که علاوه بر پرستاران، دارو سازان و پزشکان نیز برای بهبود روند مهاجرت به قطر می بایست در این آزمون شرکت نمایند.

شرایط آزمون پرومتریک کشور عمان

آزمون پرومتریک در عمان به دو صورت شفاهی یا آنلاین برگزار خواهد شد. افرادی که مدرک تحصیلی خود را در زمینه رشته های پزشکی در کشور عمان یا خارج از کشور اخذ کرده اند، می بایست در این آزمون شرکت نمایند.

شرایط آزمون پرومتریک امارات متحده عربی

ثبت نام در آزمون پرومتریک امارات متحده عربی به این صورت است که می بایست مراحل ارسال درخواست الکترونیکی، تایید اعتبار، تایید دیتافلو، برنامه ریزی آزمون و .. را همگی به صورت آنلاین انجام دهید. سوالات آزمون پرومتریک امارات متحده عربی به این صورت است که دانش افراد را در زمینه مهارت تفسیری، تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل بررسی می کند. آزمون پرومتریک در هر یک از شهرهای امارات به صورت جداگانه انجام می شود.

رشته های آزمون پرومتریک

در زمینه درمانی، آزمون پرومتریک رشته های مختلفی را تحت پوشش قرار می دهد. از جمله رایج ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که معمولا آزمون این رشته ها در عمان و قطر برگزار می شود.

  • پزشکی عمومی
  • داندانپزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی
  • مامایی
  • بیهوشی
  • زنان
  • علوم آزمایشگاه
  • متخصص داخلی
  • اطفال
  • قلب و عروق
  • جراح پلاستیک
  • طب اورژانس
  • بهداشت دندان و دهان
  • گوش و حلق و بینی
  • دستیار دندانپزشک
  • دستیار داروخانه

نحوه ی ثبت نام در آزمون پرومتریک

توجه داشته باشید که ثبت نام در آزمون پرومتریک چندین مرحله دارد که می بایست هر کدام از آنها را به خوبی پشت سر بگذارید. ثبت نام این آزمون به صورت آنلاین می باشد اما شرکت در آزمون به صورت حضوری در یک سری کشور های خاص است. در کشور هایی همچون ایران امکان برگزاری آزمون پرومتریک وجود ندارد و داوطلبان می بایست در سایر کشور های آسیا در این آزمون شرکت نمایند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   دندانپزشک رتبه 1 در بهترین مشاغل برای سال 2013، بهداشت در رتبه 10

برای ثبت نام در آزمون پرومتریک ابتدا می بایست هویت داوطلب و رشته درخواستی خود را دریافت نمایید و در انتها نیز هزینه های آزمون پرداخت شود. در صورتی که تمامی مراحل آزمون به خوبی صورت گرفت، یک شناسه به شما تعلق می گیرد که نشانگر ثبت نام موفقیت آمیز است.

پنج نکته مهم درباره شرکت در آزمون پرومتریک

بهتر است حداقل 30 دقیقه قبل از شروع آزمون حتما در محل برگزری حضور داشته باشید. در صورتی که از زمان معمول دیرتر به محل برگزاری آزمون برسید امکان شرکت را ندارید و هزینه شما از دست می رود.

تمامی وسایل شخصی شما قبل از برگزاری آزمون پرومتریک تحویل گرفته می شود و پس از برگزاری آزمون توسط مسئول مربوطه به افراد تحویل داده خواهد شد. هم چنین جیب ها، مچ دست، مچ پا و تمامی وسایل جانبی همچون ساعت و عینک نیز مورد بررسی قرار گرفته می شود.

اگر از شرایط خاص پزشکی برخوردار هستید و یا داروی خاصی را مصرف می کنید حتما قبل از شرکت در آزمون پرومتریک مجوز های لازم جهت حمل دارو ها را اخذ کنید.

شرایط شرکت در آزمون پرومتریک در هر کشوری با یکدیگر متفاوت می باشد اما دارا بودن مدرک لیسانس، حداقل دو سال تجربه کاری و ثبت نام در آزمون با کمک پاسپورت معتبر از شرایط کلی تمامی کشور ها می باشد.

نتایج آزمون پرومتریک را به صورت رسمی و آنلاین به داوطلبان اطلاع می دهند. در صورتی که شرکت برگزار کننده آزمون عمان باشد نمره قبولی پاسخ دهی به 70 درصد سوالات، عربستان و قطر 50 درصد، امارت MOH-DHA 60 درصد و امارات  DOH 65 درصد می باشد.

مدرک شناسایی مورد قبول آزمون پرومتریک

با توجه به اینکه داوطلبان ایرانی نمی توانند در کشور خود در آزمون پرومتریک شرکت نمایند و مجبور شرکت در کشور های همسایه هستند، در ارتباط با ارائه مدارک شناسایی می بایست یک سری نکات بسیار مهم را رعایت نمایید.

یکی از مورادی که باید به آن توجه نمایید ارائه اصل شناسنامه و تطابق هویت اصلی خود با نامی که با آن در آزمون ثبت نام کرده اید است. مدارک شناسایی شما باید به صورتی باشد که اطلاعات فردی شما را به زبان انگلیسی ارائه دهد و از عکس و امضا نیز برخوردار باشد. هم چنین حتما گذرنامه معتبر خود را به همراه داشته باشید.

توجه نمایید که تمامی مدارک شناسایی شما در وضعیت مطلوبی قرار گرفته باشند و هرگونه پارگی، خراش، خم شدگی و لکه هایی که سبب ناخوانا شدن اطلاعات می شود، قابل قبول نخواهد بود.

منبع: کتاب روز