انواع موشن گرافیک (+نرم افزار موشن گرافیک) گرافیستار

موشن گرافیک به سادگی به عنوان طراحی گرافیکی متحرک توضیح داده می شود. اشیاء متحرک ممکن است متن یا تصویر باشند، معمولاً از گرافیک‌های برداری دوبعدی – بر خلاف انیمیشن‌های فوتورئالیستی، سه بعدی یا CGI – برای برقراری ارتباط مؤثر استفاده می‌کنند. گرافیک‌های متحرک اغلب با استفاده از فرمت‌های ویدیویی (mp4. یا .mov) منتشر می‌شوند، اگرچه مهم است که توجه داشته باشید که موشن گرافیک ویرایش ویدیو نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر، این مقاله در مورد آموزش ساخت موشن گرافیک را بررسی کنید. اگر قصد دارید مسیر DIY را طی کنید و گرافیک خود را بسازید، این راهنما را در مورد نحوه ایجاد موشن گرافیک از ابتدا بخوانید.

بازاریابان و مدیران رسانه های اجتماعی سال ها از تصاویر ثابت استفاده کرده اند و با موفقیت زیادی به این کار ادامه می دهند. اما نحوه مصرف مردم به سرعت تکامل یافته است – امروزه، ما می دانیم که ویدیوها می توانند فروش برندها را در سراسر صنایع افزایش دهند.

1. تایپوگرافی متحرک

تایپوگرافی متحرک (اغلب به عنوان تایپوگرافی جنبشی شناخته می شود) یک راه عالی برای اضافه کردن چند ثانیه زمان صفحه نمایش به علامت کلمه برند یا عبارت جذاب شرکت شما است. همچنین می‌توانید با استفاده از تایپوگرافی متحرک یک ویدیوی توضیح‌دهنده کامل ایجاد کنید. به زبان ساده، تایپوگرافی متحرک متن متحرک است. آیا تا به حال برای یک ویدیوی غزلی سرگرم‌کننده آواز خوانده‌اید یا در حالی که کلمات یک راوی برای تکمیل صدا روی صفحه نمایش داده می‌شود، با هیبت تماشا کرده‌اید؟ اینها تایپوگرافی متحرک هستند! در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

2. عناوین انیمیشن پیشرفته

انیمیشن عنوان پیشرفته و قرار دادن آن بر روی ویدیوی موجود به منظور بهبود یک پیام، اشاره به یک ویژگی یا شی خاص در ویدیو، یا معرفی یک موضوع یا شخص با عناوین حرکتی است.

از نظر فنی، عناوین انیمیشن های پیشرفته نیز در دسته تایپوگرافی متحرک یا جنبشی قرار می گیرند، با این تفاوت که نحوه استفاده شما از آن متفاوت است. ما عناوین انیمیشن های پیشرفته را به دلیل یک ویژگی بسیار خاص دسته بندی کرده ایم: توانایی ترکیب یا قرار دادن روی فیلم های ویدیویی موجود.

برای ربط دادن این موضوع به یک تصویر ایستا، انیمیشن عنوان پیشرفته به صورت ویدئویی معادل PNG ارائه می‌شود و شفافیت آن حفظ می‌شود تا بتوان آن را روی یک فایل ویدیویی یا تصویری لایه‌بندی کرد.

از عناوین انیمیشن پیشرفته می‌توان برای برچسب‌گذاری برخی رویدادها، اشیاء، مُهرهای زمانی و مکان‌ها در حین پخش ویدیو استفاده کرد. شما ممکن است اغلب آنها را به عنوان گرافیک یک سوم پایین تر ببینید (که به اطلاعاتی که در پایین گزارش های خبری فلش می شود گفته می شود). آنها همچنین می توانند برای تأکید بر عبارات استفاده شوند، مانند مثال زیر.

3. لوگوهای متحرک

لوگوهای متحرک که به آن لوگوهای تولیدی یا کارت های غرور نیز می گویند، از سبک ها و عناصر اصلی انیمیشن استفاده می کنند تا با به حرکت درآوردن لوگوی یک برند، داستان آن را بیان کنند.

هنرمندان طراحی Pickle’s Motion Graphic با استفاده از عناصر لوگوی شرکت و نمایه برند شما می توانند انیمیشن های پویا ایجاد کنند که به دنباله لوگوی شما جذابیت بیشتری می بخشد.

یک لوگوی متحرک به اندازه لوگوی ثابت شما همه کاره است – و می تواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد. تنها کاری که نمی توانید با یک لوگوی متحرک انجام دهید چاپ آن است (حداقل در حال حاضر!). می‌توانید از آن در تبلیغات ویدیویی، در رسانه‌های اجتماعی، و در باز یا بسته شدن ویدیوهای برند استفاده کنید.

4. حلقه های گرافیکی متحرک

حلقه های گرافیکی متحرک انیمیشن های کوتاهی هستند که به طور یکپارچه و معمولاً بدون هیچ صدایی حلقه می شوند. آنها از عناصر مصور، وکتور، متن یا عکس استفاده می کنند.

جذابیت یک حلقه گرافیکی متحرک در تکرار بصری آن است – چشم نواز است و بیانیه ای را بیان می کند. چه کل حلقه در یک یا 10 ثانیه پخش شود، به بیننده کمک می کند تا به جزئیات مختلف تصویر بپردازد.

پیش بارگذاری متحرک نمونه ای از یک حلقه گرافیکی است که در رابط های کاربری مانند برنامه ها و وب سایت ها استفاده می شود. به همان اندازه که ساده هستند، پیش بارگذاری کننده های متحرک از خسته شدن یا عصبانی شدن کاربران برنامه یا وب سایت در زمان انتظار برای بارگذاری صفحه بعدی جلوگیری می کنند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   خرید آنلاین مانتو

اما گرافیک های بزرگتر و پیچیده تر مانند پوسترها و نشانه ها نیز می توانند به حلقه های گرافیکی متحرک تبدیل شوند. اینها را می توان بر روی صفحه نمایش LED برای رویدادها یا در ویترین فروشگاه ها نمایش داد. در حوزه دیجیتال، حلقه های گرافیکی می توانند جای تصاویر ثابت برای تبلیغات، پست های رسانه های اجتماعی یا تصاویر قهرمان وب سایت را بگیرند.

5. فیلم های توضیح دهنده متحرک

برقراری یک جریان سنگین از اطلاعات در چند کلمه یا با یک تصویر می تواند چالش برانگیز باشد. هنگامی که حتی اینفوگرافیک های پیچیده برای انجام کار با مشکل مواجه می شوند، و زمانی که بروشور شما کمی طاقت فرسا به نظر می رسد، ممکن است زمان ایجاد یک ویدیوی توضیح دهنده متحرک فرا رسیده باشد.

توضیح دهنده متحرک دوبعدی داستانی جامع از نام تجاری شما را بیان می کند و می تواند به عنوان یک تبلیغ ویدیویی یا در صفحه فرود شما نمایش داده شود. این یک راه سرگرم کننده و متقاعد کننده برای ارائه کل داستان برند خود به تازه واردان کنجکاو است – فرصتی برای توضیح در تصاویری آسان برای درک آنچه انجام می دهید و چگونه تجارت شما می تواند به بینندگان احتمالی کمک کند.

توضیح‌دهنده‌های متحرک از جمله پیچیده‌ترین و چندلایه‌ترین گرافیک‌های متحرک طراحی Pickle هستند که می‌توانند به شما در ایجاد آن کمک کنند. آنها از موسیقی و جلوه های صوتی و همچنین سبک های انیمیشن منحصر به فرد و تصاویر سفارشی استفاده می کنند تا ایده های شما را به مستقیم ترین اما به یاد ماندنی ترین شکل ممکن منتقل کنند.

6. انیمیشن های محصول

انیمیشن های محصول نوعی انیمیشن توضیحی هستند که ویژگی های یک محصول یا خدمات را از طریق عناصر تایپوگرافی و تصویری برجسته می کنند. دلیل جدا شدن آنها از ویدیوهای توضیح دهنده یا توضیح دهندگان UI/UX به دلیل هدف اصلی آنهاست: انیمیشن محصول از گرافیک حرکتی برای نشان دادن سریع و ساده نحوه عملکرد یک محصول استفاده می کند.

انیمیشن‌های محصول کوتاه و شیرین در حالی که خلاصه‌ای جامع از محصول شما ارائه می‌دهند، راهی عالی برای برقراری ارتباط با دستورالعمل‌های محصول شما، نحوه حل یک مشکل یا ارزش‌های پیشنهادی یک محصول است. انیمیشن های محصول با استفاده از ترکیبی از کلمات و گرافیک، نمای کلی کوچکی را ارائه می دهند که برای مشتریان بالقوه عالی است.

بهترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک

برخی از معروف‌ترین و رایج‌ترین نرم‌افزارهایی که برای ساخت موشن گرافیک استفاده می‌شوند در زیر فهرست شده‌اند.

1. Adobe PhotoShop

حتی اگر فتوشاپ نرم افزار ویرایش عکس باشد، قابلیت ایجاد حرکت در سبک های مختلف را دارد. حرفه ای ها این نرم افزار را برای کارهای آسان تا پیچیده خود انتخاب می کنند.

2. افترافکت

افترافکت ها برنامه شماره یک یا پرچمدار موجود برای آن هستند. دارای ویژگی ها و ابزارهایی برای ساخت گرافیک و انیمیشن است. همچنین به کاربران اجازه می دهد در محیط های دو بعدی و سه بعدی کار کنند.

3. سینما 4 بعدی

این یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی، رندر و انیمیشن است که می تواند برای ایجاد موشن گرافیک استفاده شود. این یک پلت فرم استاندارد صنعتی برای طراحان حرکت است.

4. Maya 3D

یکی از رایج ترین و آسان ترین نرم افزارهایی که طراحان از آن استفاده می کنند، Maya 3D است. می توان از آن برای ایجاد موشن گرافیک های ساده تا انیمیشن های فیلم پیچیده استفاده کرد.

5. Adobe Illustrator

یکی از نرم افزارهای موشن گرافیک معروف شرکت معروف Adobe تصویرگر است. می توان از آن برای ایجاد انیمیشن های سه بعدی، گرافیک و غیره استفاده کرد.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/