چطور قارچ گانودرما پرورشی را از قارچ گانودرما جنگلی تشخیص دهیم؟

تشخیص قارچ گانودرما پرورشی  باید توسط فردی متخصص در این زمینه و آشنایی با نحوه پرورش این قارچ صورت گیرد. گانودرمای پرورشی می تواند یک گیاه معجزه گر باشد و با تقویت سیستم ایمنی بدن شما را در برابر بیماری های خطرناک محافظت کند. در واقع اهمیت این قارچ از گذشته تا به امروز به قدری زیاد است که اقشار پردرآمد قبلی آن را مصرف می کردند. حتی در شرق آسیا، امپراطوران متخصصانی را در زمینه گانودرما استخدام کردند تا با این قارچ شگفت انگیز نوشیدنی های باکیفیت برای آنها تهیه کنند. در ادامه به بررسی نحوه تشخیص قارچ گانودرما پرورشی از قارچ گانودرما جنگلی می پردازیم‌.

انواع رشد قارچ گانودرما

گانودرما همچنان به صورت وحشی رشد می کند اما نوع کشت آن از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا تقاضا برای استفاده و مصرف این قارچ بسیار بیشتر از رشد آن در طبیعت است و به طور طبیعی در همه جا رشد نمی کند. بلکه با فراهم آوردن شرایط مناسب در گلخانه ها رشد می کند و می توان کشت و برداشت کرد و با این روش امکان استفاده برای همگان فراهم می شود. حال می خواهیم ببینیم نوع قارچ گانودرما جنگلی با قارچ گانودرما پرورشی چه تفاوت هایی دارد و کدام نوع ترجیح داده می شود. مقدار مواد مغذی موجود در گانودرما بسته به نوع آن متفاوت است.

شرایط کشت قارچ گانودرما پرورشی

قارچ گانودرما برای رشد طبیعی به آب و هوای مرطوب و جنگلی نیاز دارد و همانطور که قبلا ذکر شد در بخش هایی از شرق آسیا رشد می کند، اما در مناطق مرطوب و پرباران ایران مانند شمال نیز می توان آن را یافت. شرایط مساعدی برای کشت گانودرما در مزارع و گلخانه ها فراهم شده و قارچ روی بستری از تکه های چوب رشد می کند. نکته مثبت در نوع پرورش این است که رشد گانودرما در ایران با مشکلات اقلیمی مواجه نیست و می توان آن را به خوبی و به صورت گسترده کشت کرد.

قارچ گانودرما پرورشی را چگونه از قارچ گانودرما جنگلی تشخیص داد؟

افرادی که در زمینه قارچ گانودرما پرورشی تخصص دارند، با مشاهده قارچ گانودرما بلافاصله متوجه می شوند که قارچ گانودرما پرورشی است یا خیر. قارچ گانودرما جنگلی سمی نیز هست، شکلی متفاوت با گونه های پرورش یافته توسط متخصصان این حوزه دارد. در واقع قارچ گانودرما که در جنگل رشد می کند شکل و رنگ متفاوتی نسبت به گانودرما پرورشی دارد و پر از آلودگی است. اگر به جای قارچ گانودرما پرورشی کشت شده از انواع جنگلی استفاده کنید، احتمال بروز مشکلات زیادی برای بدن وجود دارد. در بسیاری از موارد علائمی مانند نارسایی کبد یا کلیه پس از مصرف قارچ وحشی مشاهده شده است. به همین دلیل توصیه می شود قارچ گانودرما پرورشی خالص را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و طبق دستور فروشنده مصرف نمایید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   کارواش صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای قارچ گانودرما پرورشی نسبت به قارچ گانودرما جنگلی

گانودرمای اصل یا قارچی که توسط پرورش دهندگان معتبر تهیه می شود، کیفیت بسیار بالاتری نسبت به نمونه های جنگلی دارد.

گانودرمای کشت شده خالص و سالم با بذر مرغوب وارداتی کشت می شود.

گانودرمای پرورشی اثرات و خواص بهتری بر بیماری ها و عملکرد بدن دارد.

قارچ گانودرما پرورشی توسط یک پرورش دهنده در مکانی استریل شده و کنترل شده رشد می کند. بر خلاف گونه های جنگلی که در مجاورت حیوانات و گرد و غبار یافت می شوند و با انواع آلاینده ها ترکیب می شوند.

خواص اصلی قارچ گانودرما پرورشی برای بدن چیست؟

خواص گانودرما در بسیاری از مطالعات علمی ثابت شده است. نتایج مطالعات نشان داده است که قارچ گانودرما به عنوان یک اکسیر جوانی دارای خواص بی شماری برای بدن است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل دیابت
  • فشار خون پایین
  • عملکرد رادیکال های آزاد را خنثی کنید
  • درمان برخی از بیماری های پوستی
  • کاهش دهنده کلسترول
  • سطح انرژی بدن را افزایش دهید
  • بهبود سندرم خستگی مزمن
  • پیشگیری از بسیاری از سرطان ها
  • بهبود زگیل تناسلی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سرشار از آنتی اکسیدان است و با بیماری های قلبی عروقی مبارزه می کند.

سخن پایانی

اگر قصد خرید این گیاه معجزه آسا را ​​دارید در خرید خود نهایت دقت را به خرج دهید زیرا مصرف قارچ گانودرما جنگلی نه تنها هیچ سودی برای شما ندارد بلکه سلامت شما نیز به دلیل آلودگی آن به خطر می افتد. به طور کلی پیشنهاد می کنیم با تهیه قارچ گانودرما پرورشی از فروشگاه گانودرما مارکت و مصرف روزانه چای آن، خود را در برابر انواع بیماری ها و مشکلات آماده کنید.