stress-your-skin

امتحانات پایان ترم، واسه دانش آموزان و دانشجویان خیلی سریع از راه می رسد. فکر کردن به زمان تحویل پروژه ها، درس های سخت، و درس خوندن های دقیقه نودی، می تونه پوست شما رو خراب کنه!

در این مطلب راهکارهایی رو از متخصص مریضی های پوستی و روانپزشک نیویورکی، امی وکسلر می خونید که چیجوری ذهنتون و البته پوستتون رو استرس زدایی کنین.

از پیش برنامه ریزی کنین

بیایید واقع بین باشیم، بیشتر ما در طول امتحانات جوش می زنیم، اما با کمی برنامه ریزی، می تونی پوستتون رو کنترل کنین. دکتر وکسلر می گوید: اگه می دونین که پوستتون چه واکنشی نشون می دهد، پس بهتره راه های درمانی لحظه ای هم دم دستتون داشته باشین.

در این صورت، همینکه می دونین واسه جوش های غافلگیر کننده برنامه ای از پیش دارین، خودش به اندازه ی کافی دلگرمتان می کنه.

می تونید واسه درمان سریع موضعی جوش، اجناس تجاری که شامل اسید سالیسیلیک ۲٪ هستن رو جفت و جور کنین. اگه پوست شما به یه فرمول قوی تر احتیاج داشته باشه، پزشکتون می تونه چیزی مثل رتین آ یا ترتینوئین (که پوست مرده رو از بین برده و به درمان قرمزی کمک می کنه) یا بنزوئیل پراکسید هیدروژن (که با رسوندن سطح بالایی اکسیژن به پوست، باکتری و پوست های مرده رو نابود می کنه) رو براتون تجویز کنه.

هم اینکه متخصص پوست شما ممکنه آنتی بیوتیک های خوراکی که اندازه باکتری در فولیکول ها رو کاهش می دهد هم، واسه شما تجویز کنه.

وکسلر پیشنهاد می کنه که اگه می خواهید جوش هایی که بواسطه ی آرایش ملتهب می شن رو بپوشونین، از کانسیلرهایی استفاده کنین که پوستتون رو بیشتر تحریک نکنه.

روتین مراقبت از پوستتون رو ادامه بدید

دکتر وکسلر می گوید: دانشجوها وقتی استرس می گیرند یا وقتی درس می خونن، تمایل دارن تا همه چیز رو کنار بذارن، حتی روتین مراقبت از پوستشون رو. اگه روتین مراقبت از پوستتون رو ترک کنین، پوستتون خیلی ضعیف عمل می کنه و مطمئنا خراب می شه. پس شستشوی ۳ دقیقه ای صورتتون رو ترک نکنین!

واسه خودتون وقت بذارین

دکتر وکسلر، علاوه بر اینکه یه متخصص پوسته، جزو روانپزشکان مطرحیه که باور داره بین ذهن و پوست، به عنوان بزرگ ترین عضو خارجی بدن ما، ارتباطی هست.

دکتر وکسلر می گوید: «در طول هفته های پر استرس امتحانات، خیلی سخته که به دانشجویان بگیم از خودشون مراقبت کنن. اونا شب ها بیدار می مانند، خوب غذا نمی خورند و ورزش هم نمی کنن

نمی توانم بیشتر از این تاکید کنم: تلاشتون رو بکنین که خواب شبونه ی منظمی داشته باشین. هر روز هم ۱۵ دقیقه واسه ریلکس کردن وقت بذارین تا ذهنتون آرامش بگیره، اون وقت پوستتون ممنون شما هستش!

در این ۱۵ دقیقه به دانشگاه یا هر چیز دیگری که به شما استرس می دهد فکر نکنین، ذهن شما هر چند وقت یه بار نیاز به استراحت داره. این رو هم یادتون باشه که در اون چند دقیقه اس ام اس بازی هم نکنین!

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

واسه پیر نشدن چه کنیم؟

جوش صورت درمان سریع جوش صورت زیبایی پوست سرخاب سفیداب