استیبل کوین‌ها در فضای ارزهای رمزنگاری شده شهرت بیشتر پیدا کرده‌اند، به‌ویژه با قیمت دارایی‌های دیجیتال پس از دوره صعودی ۲۰۱۷. این رکود باعث تغییر اساسی در ذهنیت سرمایه گذاران شد، زیرا آنها شروع به جستجوی ارزهای دیجیتال با ثبات بالاتر کردند.

در این مقاله:

  1. Stablecoins چیست؟
  2. نیاز به استیبل کوین
  3. مزایای استیبل کوین
  4. انواع استیبل کوین
  5. چرا استیبل کوین ها بسیار محبوب هستند؟

 

Stablecoins چیست؟

به معنای ساده آن، استیبل کوین شکلی از ارز دیجیتال است که ثبات قیمت را از طریق پشتوانه دارای ذخیره شده می کند.

ارزهای رمزنگاری شده در طول سال ها محبوب شده اند. اما، وقتی اکثر مردم در مورد رمز صحبت می کنند، به بیت کوین، ETH، XRP و چند مورد دیگر. مشکل این مجموعه از دارایی ها این است که آنها بسیار فرار هستند.

چندین دلیل وجود دارد که چرا بازار تا این حد غیرقابل پیش بینی است. دلیل اصلی باید اندازه بازار باشد. علیرغم توجه رسانه ها، بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارهای تثبیت شده مانند بازار سهام ایالات متحده یا بازار طلا هنوز کوچک است. با کریپتو، یک جابجایی کوچک وجوه می‌تواند در بازار ایجاد کند. شما همچنین باید به فناوری پشتیبان آنها نگاه کنید. بلوک چین هنوز یک فناوری نوپا است که جای رشد دارد. بسیاری از شرکت‌ها شروع به استفاده از این فناوری کرده‌اند، اما مدتی طول می‌کشد تا به بلوغ برسد.

بنابراین، در حالی که ثابت کرده است که خود را به عنوان یک فروشگاه مایل ثروت، کاهش می دهد، قیمتی که در زمستان رمزنگاری، همیشه در جایگاه آن به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری تأثیر می گذارد.

نیاز به استیبل کوین

کاهش نوسانی: این نیاز مبرم به استیبل کوین است. ارزهای دیجیتال سنتی بی‌ثبات هستند و سرمایه‌گذاری‌هایی که مایل در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، دارایی‌هایی هستند که حداقل سطح قابل توجهی از ثبات را نشان می‌دهند. ثبات بهبود یافته همچنین به پیش بینی بازار و سرمایه گذاری سازمانی کمک می کند.

پذیرش ارزهای دیجیتال: چه برای سرمایه‌گذاری خرده‌فروشی و چه برای سرمایه‌گذاری نهادی، دارایی‌های دیجیتالی که بسیار نوسان هستند، فقط یک فروش سخت هستند. نوسانات آنها مانع از پذیرش توسط کار و پرداخت ها می شود. استیبل کوین ها می توانند این امر را افزایش دهند و سرمایه گذاری بیشتری را در بخش ارزهای دیجیتال جذب کنند. همچنین، کاربران می توانند از استیبل کوین ها را به ارزهای دیجیتالی تبدیل کنند. به عنوان مثال، یک جفت تجاری محبوب، BTC/USDT است.

https://hoseinifinance.com/blog/edu/advanced-bourse/

مزایای استیبل کوین

  • استیبل کوین‌ها همان ارزهای دیجیتال (کارمزدهای پایین تراکنش، تراکنش‌های سریع، امنیت) در حالی که هنوز پایداری را دارد که دارایی های دیجیتال سنتی آن را ندارند می کند
  • کنترل نظارتی
  • آنها به پذیرش ارزهای دیجیتال کمک می کنند
  • آنها برای سرمایه گذاری های مختلف، فقط نظر از نمایه های آنها مناسب هستند
  • شمول قراردادهای هوشمند از همه طرفین محافظت می‌کند

انواع استیبل کوین

Stablecoin ها به روش های مختلف عمل می کنند. نحوه تنظیم آنها نیز تعیین می کند که چگونه می شوند. انواع عمده استیبل کوین هایی که ما عبارتند از:

1. استیبل کوین های وثیقه فیات

توکن‌های در گردش نیز حسابرسی می‌شوند.

مزایا

  • ثابت هستند
  • ساختار آنها برای درک ساده است

معایب

  • آنها هستند، که آنها را برای حمله باز می کند
  • همچنین باید به نهاد مرکزی اعتماد کنید

2. استیبل کوین های دارای وثیقه رمزگذاری شده

مزایا

  • آنها غیرمتمرکز هستند، بنابراین با اصول ارزهای دیجیتال مطابقت دارند
  • به لطف وثیقه از حد می توان از آنها برای ایجاد اهرم برای استفاده بیشتر استفاده کرد
  • آنها دارای بلوک چین عمومی هستند، بنابراین تراکنش ها شفاف هستند
این نوشته را هم از دست ندهید :   نکاتی که برای خرید آینه قدی، میز آرایش و میز تلوزیون باید در نظر بگیرید

معایب

  • ساختارهای آنها را برای درک پیچیده تر است

3. استیبل کوین های بدون وثیقه

استیبل کوین های بدون وثیقه اساسا مفهوم پشتوانه و وثیقه را کنار می گذارند. این دارایی ها مانند بانک های ذخیره شده کار می کنند. آنها پیشنهاد می کنند راصد می کنند و زمانی که قیمت ها در پایین ترین حد خود قرار دارند، سکه های در گردش را می کنند. وقتی قیمت ها افزایش می یابد، منتشر می کنند. هدف این است که قیمت های را با قیمت دارایی های مرتبط با خود دارند. یک مثال برجسته BASIS است.

مزایا

  • آنها غیرمتمرکز هستند زیرا همه چیز روی زنجیره انجام می شود
  • ارزش ها بر اساس نیروهای بازار تنظیم می شوند، بنابراین نسبتاً پایدار هستند
  • سکه ها توسط یک الگوریتم ضرب یا از بین می روند، بنابراین نیازی به وثیقه نیست

معایب

چرا استیبل کوین ها بسیار محبوب هستند؟

دلیل وجودی استیبل کوین‌ها ساده است – آنها می‌توانند ایجاد کنند، بنابراین مطمئن نیستیم برای مصرف‌کنندگان و هم برای سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو از بین می‌برند. به عنوان مثال، ونزوئلا تا آنجا که به ارز فیات خود – بولیوار – مربوط می شود، به دلایل اقتصادی این کشور با عدم قطعیت روبرو بوده است. بنابراین، تصمیم گرفت پترو فوق الذکر را برای کمک به انجام کند.

استیبل کوین‌ها ذخیره‌سازی‌های ایمن را فراهم می‌کنند، به‌ویژه که بازار سنتی کریپتو بی‌ثبات می‌شود. مشتریانی که از شرایط مبهم بازار می ترسند می توانند به راحتی رمزارزهای بدون پشتوانه خود را با استیبل کوین جایگزین کنند، بنابراین نیازی به تبد دارند.یل به فیات – یک طبقه دارایی که گاهی اوقات نیز از نامطلوب بودن مصون نیست، را از بین می برند. همچنین، از آنجایی که بین استیبل کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتالی، خود تبدیل‌های کریپتو به کریپتو تبدیل می‌شوند، نقل و انتقالات ارزان قیمت هستند زیرا هیچ کارمزدی به عشق ثالث – پردازنده‌های پرداخت، بانک‌ها و غیره داده نمی‌شود.

بهترین استیبل کوین های موجود

1. تتر (USDT)

2. USDCoin (USDC)

USDC یک استیبل کوین با وثیقه فیات است که 1:1 با دلار مرتبط است (بدیهی است). این توسط CENTER توسعه یافته است – یک سرمایه گذاری مشترک بین پردازشگر پرداخت Circle و صرافی رمزنگاری Coinbase. همچنین در اکثر صرافی های رمزنگاری محبوب موجود است.

USDC بر اساس بلوک چین اتریوم است و به عنوان یک توکن اتریوم توزیع می شود. ناشران همچنین شرکت خدمات مالی محبوب Grant Thornton را به عنوان حسابرسان ذخایر آن نگاه می دارند.

3. TrueUSD (TUSD)

توکن توسط کارگران سابق UC Berkeley، PwC، و Google مدیریت می‌شود. ناشران همچنین قصد دارند سایر دارایی های دنیای واقعی مانند TrueYen، TrueBond و TrueEuro را توکن کنند تا نوسانات قیمت را کاهش دهند.

4. DAI (DAI)

DAI در سال 2017 توسط MakerDAO، یک سازمان غیرمتمرکز و خودمختار در حال حاضر روی چیزی که معتقد است کار می‌کند، توسعه می‌یابد. یک «راه جدید برای نزدیک شدن به استیبل کوین‌ها».
تمام اطلاعات موجود در وب سایت ما با حسن نیت و فقط برای اهداف عمومی منتشر شده است. هر اقدامی که خواننده بر روی یافت شده در وب سایت ما انجام می دهد، کاملاً در معرض خطر خود است.
در Learn اطلاعات، اولویت ما اطلاعات با کیفیت بالا است. ما وقت خود را صرف شناسایی، تحقیق و ایجاد آموزشی می کنیم که برای خواندن ما مفید باشد.