در عصر حاضر شاهد این هستیم که برنامه های مالی و حسابداری در کارخانه های تولیدی و شرکت های بسیار پیچیده تر از گذشته در حال حاضر توسعه یافته و به تبع آن رسیده و حسابرسی فعالیت های مالی این مراکز ، همچنین امری سخت و زمان بر بود. بدین منظور اولین زمزمه ها برای طراحی و ساخت نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی از سوی جمعی از برنامه نویسان جوان و پرتلاش کشورمان در سال 84 شد و سپس با جستجوی جستجوی تخصصی و خبره حسابرسی ، تبدیل به اولین نرم افزار و برنامه حسابرسی کامل و کاربردی تحت عنوان حسابرسیار جهت پیشبرد آسان و سریع حسابرسی کلیه شرکت ها و بناهاهای اقتصادی انجام شده.

معرفی نرم افزار حسابرسی در نگاه کلی

نرم افزار حسابرسی حسابرسیار از نرم افزارهای حسابرسی بسیار کاربردی است که طراحی و طراحی آن بر اساس استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی صورت گرفته است. این نرم افزار فرایند دقیق و سریع حسابرسی صورت های مالی تمام واحدهای تولیدی ، بازرگانی و خدمات را به نحوی یکپارچه و سیستمی امکان پذیرش می سازد. نرم افزار حسابرسیار بر اساس دو بخش طراحی شده است: بخش حسابداری و بخش حسابرسی.

بخش حسابداری نرم افزار

جهت انجام حسابرسی یک واحد اقتصادی ابتدا باید همه اسناد و دفاتر حسابداری توسط حسابرس مورد بررسی قرار گرفت و موشکافی قرار گرفت و این امر مستلزم ارتباط سیستم با بخش حسابداری و مالی واحد مورد نظر من باشد و باعث شود زمان زیادی مورد رسیدگی قرار گیرد. و اسناد شامل می شود که این امر کاهش بازدهی و عدم امکان اطمینان دقیق را به دنبال داشته باشد. به همین منظور در طراحی نرم افزار حسابرسی حسابرسیار در ابتدا بخشی از عنوان حسابداری در نظر گرفته شده است. در این قسمت ابتدا کلیه اطلاعات و اسناد حسابداری واحد اقتصادی مورد رسید به عنوان نام نرم افزار وارد شد. انجام این امر باعث می شود که حسابدار به کل اطلاعات حسابداری در قالب صورتهای مالی و همه دفاتر جزء ، کل ، ترازها و … دسترسی آسان و کاملی داشته باشد و بدین صورت امکان انجام و انجام حسابرسی به صورت دقیق و سریع میسر باشد. می سازد.

بخش حسابرسی

بخش حسابرسی این نرم افزار نیز بر اساس داده های بخش حسابداری ، به حساب این امکان را می دهد که همه برنامه های حسابرسی خود را سازماندهی کند. با استفاده از نرم افزار حسابرسیار ، تهیه کاربرگ های 6020 که در برگیرنده صورت های مالی می توانم باشم و همچنین امکان عطف بندی به صورت خودکار و ساخت سایر کاربرانگهای تفصیلی ، معین و کل میسر می شود. همچنین با اختیار داشتن این اطلاعات و تهیه نمونه های حاصل از آن ، انجام آزمونهای محتوا و سایر موارد حسابرسی در مدت زمان کوتاهی انجام شد.

قابلیت های مختلف در نرم افزار حسابرسی

نرم افزارهای حسابرسی جهت انجام دقیق ، کامل و سریع حسابرسی واحد های اقتصادی طراحی شده و ساخته شده اند و در اختیار حسابرسان داخلی و مستقل قرار گرفته اند. در بازار ارائه می دهد برخی از نرم افزارهای حسابرسی هستند که همه انتظارات و نیازهای شخصی حسابرس را در رسیدگی به امور حسابرسی واحد مورد نظر به صورت کامل و کاربردی برطرف نمی کند. از این رو با برنامه نویسان جوان و حرفه ای در تعامل با جمعی از حسابرسان و با در نظر گرفتن اصول و قواعد استاندارد حسابداری ، تلاش شده است که نرم افزار حسابرسی حسابرسیار از قابلیت های استفاده می شود تا به ماده حسابرسی در تمام واحدهای اقتصادی اعم از تولید ، بازرگانی و خدمات را به صورت کامل و دقیق پذیرفته شود. برخی از قابلیت های نرم افزار حسابرسی حسابرسیار به شرح ذیل می شود:

  • وارد نمودن اطلاعات حسابداری اعم از حسابها و اسناد بسته شده و همچنین حسابهای در جریان از تاریخ مورد نظر جهت انجام حسابرسی
  • تهیه گزارشات از گروه حسابها ، حسابهای کل ، معین ، جزء و تفسیر به منظور تراز کردن آنها از امکان انتخاب محدوده مورد نظر
  • قابلیت انتخاب کدگذاری حسابها به صورت مجزا و یا بر اساس کدینگ واحد اقتصادی مربوط
  • اطلاعات حسابداری در سطح پنجگانه کل ، معین ، تفضیلی 1 ، 2 و 3 وارد نرم افزار می شود.
  • ویرایش اطلاعات پرونده از نسخه پرونده اصلی امکان پذیر است.
  • تهیه ترازها و گردش حسابها و بررسی هر کدام در سطح مورد نظر
  • تهیه گزارشات حسابداری بر اساس اسناد وارد شده در محدوده تاریخی
  • انجام نمونه برداری دقیقاً بر اساس اهمیت آن در صورت مالی
  • ارائه گزارش عملکرد ترازهای تفصیلی در محدوده تاریخی مورد نظر
  • تهیه گزارش از اقلام و حسابهای راکد با توجه به مطالب مورد نظر در کاربرگ 6020
  • امکان ویرایش و مشاهده طرف حسابها و همچنین کاربران حسابهای
  • امکان تهیه گزارش از اطلاعات مربوط به هر یک از حسابهای کاربرگ حسابرسی به صورت مجزا و کامل
  • همه کاربرگ ها بر اساس فرمت استاندارد سازمان حسابرسی تهیه می شوند.
  • امکان عطف بندی و ویرایش آن بر اساس قوانین استاندارد حسابرسی
  • در همه کاربران ما توان کنترل حسابها را وارد کرده و انتخاب کرده ایم.
  • با استفاده از امکان انجام فیلتر می توان بخشی از اسناد مورد رسیدگی را در گردش حساب مشاهده کرد.
  • نمایش حسابهای رسیده به جهت سهولت در روند حسابرسی
  • امکان دارد گزارش های تحلیلی از ترازها را در همه سطوح و موارد آن در تاریخ مشخص شده
  • تمام پرونده ها و برنامه های حسابرسی اعمال شده به صورت مدارک مستند ، در قالب PDF قابل دسترسی است.
  • امکان تعریف کاربران به گونه ای 6060 و همچنین 6050 به همراه اسناد حسابداری و افزایش و طبقه بندی در فرمت اکسل جهت تکمیل کاربرگ های مورد نظر
  • امکان پشتیبان گیری از برنامه
این نوشته را هم از دست ندهید :   مراحل ساخت توکن از صفر تا صد به زبان ساده

<جدول>

 

ضرورت استفاده از برنامه حسابرسی سیستمی

چند شرکت بزرگ و موفق دنیا دارای بخش مالی قوی و منظمی هستند که این امر را با حسابرسی داخلی مستمر از حسابرسی نیازهای سالانه ، امکا جدا کنید� پذیرفته اند.

اما از آنجا که حسابرسی از امور زمان بر من باشد و هزینه های بسیار را در شرکت ها تحمیل کنم ، این فرایند را تنها در مواقع ضرر صورت می گیرد. نرم افزار حسابرسی حسابرسی < هزینه های مورد بررسی از نظر امور مالی حسابرسی و اتلاف وقت را تا حد قابل ملاحظه ای تغییر داد. از این رو استفاده از برنامه حسابرسی به صورت سیستمی و هوشمند می توان به عنوان ضرورت جهت استفاده از شرکت ها و واحدهای مختلف تلقی اقتصادی تا حد قابل توجهی در امور مالی و حسابداری خود را بیشتر خرید کرده اید و با برطرف نمودن نقطه ضعف خود در قسمت های مختلف مجموعه ، در حوزه فعالیت خود گام های موفقیت و پیشرفت را بردارند.

دستاوردهای نرم افزار حسابرسی

به طور معمول هر نرم افزاری در بدو ورود به بازار بازار کاستی ها و کمبودهایی از من بوده است که به مرور زمان و با توجه به انتظارات کاربران ، ایرادات فنی و نرم افزاری نیاز خواهد شد. در این بین موفقیت و ارتقاء نرم افزار در گرو جستجوی مستمر علمی و تحقیق تیم طراحی و اجرای نرم افزار می توانم باشم. از این رو مفتخریم که دستاوردهای درخشانی از نرم افزار حسابرسی حسابرسیار را پس از چند سال فعالیت و جستجوی مستمر در این حوزه مشاهده و در حال حاضر نسخه 6 این نرم افزار با توجه به نیازهای حسابداری و حسابرسی واحدهای مختلف اقتصادی و خدمات از جمله کارخانجات ، شرکت ها ، موسسات ، دانشگاه ها ، شهرداری ها ، بیمارستان ها و … طراحی و ارتقاء یافته است ، و آماده ارائه به واحدهای مورد نظر و همچنین حسابرسان مستقل می شود.