13
نوامبر

پیش فروش بى واى دى F3 دنده اى در نمایشگاه خودرو مشهد آغاز می شود

کارمانیا به عنوان شریک تجاری BYD چین در اران شناخته می شه. کارمانیا تا به امروز کراس اوور S6 رو به روی خط تولید خود برده. هم اینکه می خوان که پیش فروش بى واى دى F3 دنده اى رو در نمایشگاه خودرو مشهد شروع کنن.

موتوری که واسه این خودرو در نظر گرفته یه نمونه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندره. این موتور که توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور رو داره، با یه گیربکس ۵ سرعته دستی می تونه سدان چینی رو به بیشترین حد سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برسونه.

جناب آقای سالارى شریف، مدیر عامل شرکت خودروسازى کارمانیا در مورد نمایشگاه خودرو مشهد اینطور می گن: "سال گذشته در این نمایشگاه حضور داشتیم و امسال هم واسه دومین بار در جمع شرکتای خودرویی فعال در مشهد هستیم.

امسال در نمایشگاه مشهد خودروی S6 رو واسه فروش داریم. درسته که قراره در این نمایشگاه شرکت کارمانیا طبق وعده های خود، واسه اولین بار در کشور فروش بی وای دی F3 جدید دنده ای رو شروع کنه."

اون در جواب به سوال، با در نظر گرفتن پیش فروش F3 جدید دنده ای در نمایشگاه خودرو مشهد، پیش بینی شما از فروش این سدان چیه و چه قیمتی رو واسه اون انتخاب کردین؟ اعلام کرد: "برنامه ریزی ما واسه F3 به عنوان یه خودرو پرفروشه. به طور کامل مشخصه که این سدان می تونه در بازار رقابتی کشور جایگاه خود رو پیدا کنه و فروش خوبی رو داشته باشه.

این خودرو سدان در سگمنت خود، با کیفیتی مثال زدنی به دست مشتریان می رسه و هم اینکه قیمت بسیار رقابتی اون می تونه نظر خیلی از خریداران این رده از خودروها رو به سمت خود جلب کنه. با در نظر گرفتن بازارسنجیای تیم بی وای دی و کارمانیا، ظرفیت فروش به نسبت بالایی رو در مرحله اول در نظر گرفتیم تا خریداران بتونن با خیال راحت مراحل ثبت نام خودرو رو طی کنن.

هم اینکه وعده ما واسه تحویل به موقع این خودرو، دی ماه سال جاریه که با توجه بستر جفت و جور تولید این خودرو، بدون تاخیر F3 جدید دنده ای رو روونه بازار می کنیم.""بحث ورود بی وای دی F3 دنده ای از آذر سال گذشته مطرح شده بود و سال گذشته تعدادی از خبرنگاران به دعوت این شرکت در چین این سدان جدید رو مورد بررسی قرار دادن.

هم اینکه واسه اولین بار در کشور F3 به نمایشگاه خودرو تهران اومد و رونمایی شد. تا به امروز از راه کانالای ارتباطیمان با مردم، درخواستای بسیاری واسه خرید این خودرو داشتیم. این نشون میده که F3 توان رقابت رو در دل خود داره و می تونه میان رقبا حرفای زیادی واسه گفتن داشته باشه.

الان تستای تطبیق پذیری F3 دنده ای با پیمایش بالا در کشور برگزار شده و بازم تیم فنی بی وای دی و کارمانیا این خودرو رو واسه حضور در بهترین شرایط در جاده های کشور آماده می کنه. جای خوشحالی داره که F3 دنده ای در تستای ایران تونسته یافته های بسیار خوبی رو ثبت کنه و بتونه به عنوان یه خودرو مطمئن در تستا ظاهر شه.

اگه به آمار فروش این خودرو در بازار چین دقت کنیم، تونسته تا در ماه هایی از سال ۲۰۱۷، به عنوان پرفروش ترین سدان چینی در سگمنت خود شناخته شه. در ماه جاری هم دوباره F3 به عنوان محبوب ترین سدان چینی شناخته شد و تونست در رده خود به عنوان پرفروش ترین خودرو باشه.

این نشون میده که این خودرو بی وای دی، کیفیت مناسب رو با قیمت رقابتی و به صرفه ترکیب کرده و می تونه در بازار ایران هم حرفای زیادی واسه گفتن داشته باشه. جالبه بدونین که قیمت قطعات و خدمات این خودرو به نسبت تموم رقبا در بازار ایران پایین تره و از هر جهت به عنوان یه گزینه مناسب شناخته می شه.

باید اعلام کنم که واسه تنوع در بازار، رنگای جور واجور و خاصی رو واسه F3 دنده ای در نظر گرفتیم تا مشتری رضایت حداکثری رو در مرحله انتخاب داشته باشه."

اون در جواب به سوال، بی وای دی F3 جدید با چند درصد داخلی سازی به جاده های کشور میاد؟ گفت: "ما چند ماهیه که بحث داخلی سازی F3 رو شروع کردیم و واحدهای جور واجور شرکت در حال بررسی مراحل داخلی سازیه. با در نظر گرفتن تلاش تیمای مهندسی و بازرگانی، F3 دنده ای با ۲۰% داخلی سازی وارد خط تولید می شه.

با در نظر گرفتن این که F3 به عنوان یه خودرو پرتیراژ در کارمانیا هستش، بزودی داخلی سازی F3 به ۳۰ درصد و بعد از اون به ۴۰ درصد می رسه. تلاش داریم تا از توان قطعه سازان داخلی واسه تولید F3 استفاده کنیم."

هم اینکه اون در جواب به سوال،با در نظر گرفتن اینکه سبک قیمت گذاری شما واسه بی وای دی S6 به شکل رقابتی انجام شد و بعد از اون کمترین زیاد شدن قیمت رو واسه محصول در پیش گرفتین، اینجور برنامه ای رو هم واسه F3 دنده ای دنبال می کنین؟ جواب داد که: "ما در اول عرضه S6 اعلام کردیم که قیمت گذاری ما منطقی و مورد پسند مشتریاس.

الان تماشاگر هستیم که بازار کشور این سبک قیمت گذاری رو پسنیده و S6 رو به عنوان یه کراس اوور خوش قیمت و به صرفه می شناسه. به طور کامل مشخصه که F3 هم در همین راه قدم بر می داره و قیمت گذاری F3 هم به اینجور شکلی میشه. نکته ای که باید به اون دقت شه، نبود زیاد شدن قیمت بی وای دی S6 در اواخر سال ۹۵ نسبت به سال جدیده و این نشون میده که کارمانیا واسه وعده های خود به مشتری ارزش قائل می شه.

با اینکه سگمنت F3 فرق داره و جو رقابتی خاص خود رو داره، ولی تلاش می کنیم تا با قیمتی مناسب در بازار این محصول رو عرضه کنیم. تموم واحدهای شرکت تلاش می کنن که نوسانای بازار در قیمت خرید واسه مشتری تاثیری نداشته باشه."

روند فعالیت ما در بحث خدمات S6 نشون میده که قیمتی به صرفه رو واسه مشتری در نظر می گیریم. به طور کامل مشخصه که F3 هم در بحث خودروهای اقتصادی خدمات پس از فروش با قیمت مناسب رو تجربه می کنه.

برنامه ما اینه که اول قطعات با کیفیت رو در این خودرو به کار ببریم و در بحث خدمات پس از فروش قیمت اونا رو منطقی و پایین تر از رقبا در نظر بگیریم. الان تموم خودروهای بی وای دی در ایران از خدمات نوین جهانی استفاده می کنن و می تونن سرویسای خودرو خود رو در محل مورد نظر دریافت کنن.

تازگیا از طرح «هوم سرویس» رونمایی کردیم و می بینیم که مشتریان استقبال خوبی از اون کردن. در بحث امداد خودرو هم فعالیت زیادی انجام دادیم و در تموم کشور امکان خدمت رسانی به مشتریان رو جفت و جور کردیم. در بحث خودرو F3 باید گفت که مشتریان خودرویی اقتصادی خریداری می کنن و خدمات VIP رو دریافت می کنن."

جالبه بدونین که در سفر خبرنگاران به چین، فرصتی واسه تست و بررسی BYD F3 جفت و جور شده بود و میشه براساس اون تجربه گفت که این خودرو می تونه رقیبی سر سخت واسه خودروهایی مثل دنا پلاس باشه و با در نظر گرفتن شباهتای فنی F3 به نسلای قبلی تویوتا کرولا، میشه امیدوار بود که این سدان نه خیلی بزرگ، بتونه در بازار موفق تر از بقیه خودروهای هم قیمت (در محدوده ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومانی) بازار ظاهر شه.