آموزش پیام رسان بله

آموزش پیام رسان بله

سرفصل محتوا

  • آشنایی و آموزش پیام رسان بله
    • درباره بله:
      • امکانات اولیه
      • کارایی که از طریق بات می توان انجام داد
      • چگونگی کارکرد باتا در بله
      • چگونگی ساخت بات
      • توانایی مانیتورینگ
      • فرق بات با کاربر معمولی
      • چگونگی رابطه کاربران با بات
      • قابلیتای Template Message
      • پیام درخواست پول
    • آموزش بله:
      • کد دعوت چیه؟
      • کد دعوت رو در چه قسمت وارد کنیم؟
      • چیجوری امتیاز جمع بیاری کنیم؟
      • چیجوری می توانم گفتگو های گوشی خود رو به گوشی دیگه که شماره های من داخل دفترچه تلفن اون ذخیره نشده، انتقال بدهم؟
      • چیجوری می توان حساب کاربری بله رو حذف کرد؟
        • توجه:
      • امکان ویرایش پیام در بله هست؟
      • اگر در گفتگو خصوصی و یا گروه پیامی رو حذف کنیم واسه مخاطبین دیگه هم حذف می شه؟
      • من یه شماره رو که قبلا تو گوشیم داشتم از گوشیم پاک کردم اما هنوزم این شماره تو بله پاک نشده، واسه حذف کامل شماره چه کار کنم؟
      • محدودیتی واسه فرستادن فایل هست؟
      • پیوند عمومی چیه؟
      • در بله امکان ایجاد پیوند عمومی واسه دانلود فایل ها هست؟
      • به چه دلیل درصد دانلود روی صفر می موند و کامل نمی شه؟
      • در بله می توان موقعیت خود رو به اشتراک گذاشت؟
      • به چه دلیل کد ورود به بله واسه ما ارسال نمی شه؟
      • سوالات کاربری، مشکلات پیام رسانی و مالی رو از چه طریقی میشه پیگیری کرد؟

آشنایی و آموزش پیام رسان بله

درباره بله:

بله یه شبکه اجتماعی پیام رسانه که با در نظر گرفتن امکاناتی که واسه افراد و کسب و کارا جفت و جور کرده، می تونه تبادلات مالی و غیرمالی اون ها رو آسون کنه.
شما می تونید از بله واسه انتقال پول، پرداخت قبوض، خرید شارژ، استعلام قبض موبایل، پرداخت مشکلات خروج از کشور، گرفتن موجودی و نیکوکاری در کنار رابطه با کار و کاسبی های جور واجور استفاده کنین.
افراد و کسب و کارا می تونن با در نظر گرفتن خدمات پیام رسانی و مالی ارائه شده در بله، واسه اهداف مختلفی مانند فروش کالا یا خدمات، جمع آوری پول با مقاصد خیریه و انتفاعی، رابطه راحت و در لحظه با مشتریان، جمع آوری شارژ ساختمون، پرداختای اجتماعی مانند پرداخت دانگ و موارد مشابه از پلتفرم بله استفاده کنن.
امکانات زیرساختی بله در حال توسعه س و کم کم امکانات جور واجور تری به اون اضافه می شه.

امکانات اولیه

در این قسمت امکانات اولیه بات مطرح گردیده :

فرستادن پیام پیشرفت دهندگان بات خیلی راحت می تونن با کاربران خود که دوست دارن با بات شروع به صحبت کنن رابطه برقرار کرده و واسه اونا پیام های جورواجور بفرسته.

پیامای ارسالی می تونن شامل شکل های جور واجور زیر باشن:

  • متن
  • عکس
  • فیلم
  • صدا
  • فایل
  • استیکر
  • پیامای چند گزینه ای
  • پیام درخواست پول
  • توانایی اضافه شدن، دریافت و فرستادن پیام به گروه ها و کانال ها

واسه سهولت بیشتر در به کار گیری api بات تیم بله کتابخونه ای رو در محیط جاوا اسکریپت و پایتون آماده کرده که خیلی راحت سرویس های لازم رو در اختیار شما قرار می دهد.

در این کتابخونه موارد زیر آماده شده:

  • اتصال خودکار به سرور بله و بی نیاز کردن پیشرفت دهندگان بات از حل مشکلات شبکه
  • ارسال شکل های جور واجور پیام
  • ایجاد ماشین حالت که به پیشرفت دهندگان بات کمک می کنه تا حالت های جور واجور کاربران خود رو در این ماشین ثبت کنن.
  • توانایی شنود واسه بات که بتونه نسبت به بعضی کلمات یا پیام های متنی یا تصویری یا … حساس باشه و هنگام دریافت این نوع پیام ها عکس العملی رو انجام بده.
  • فرستادن درخواست پول و باخبر شدن از وضعیت پرداخت اون

کارایی که از طریق بات می توان انجام داد

ایجاد سرویسایی از جمله سرویس های ایمیل، خبر و بقیه چیزایی که کاربران رو مجبور می کنه تا از سایتها و برنامه های جور واجور استفاده کنن.

  • سرویس اخطار (البته با اجازه کاربران) می تونه یکی از زمینه هایی باشه که پیشرفت دهندگان بات توجه خاص ای به اون دارن.
  • سرویس های تعاملی بین کاربران مثل بازی یا سرگرمی که رابطه دهنده چند فرده.بات می تونه بستر خوبی واسه گسترش سرگرمی به شکل پیام رسان باشه.
  • ایجاد سرویس های ترکیبی و در رابطه که واسه انجام یه کار از api جور واجور استفاده می کنن . شما آزاد هستین در کنار گسترش بات از شکل های جور واجور سرویس بقیه شرکت ها هم استفاده کنین و یه سرویس ترکیبی ارائه کنین . مانند بات رزرو غذای دانشگاه یا خرید بلیط قطار
  • ایجاد سرویس های خاص منظوره مانند سرویس اتوماسیون اداری
این را هم حتما بخوانید :
استارتاپ startup چیست؟

چگونگی کارکرد باتا در بله

بات اصالتا یه کاربر معمولیه که نیازمند وجود فرد خارجی نیس.

کاربران می تونن واسه بات مثل افراد دیگه پیام ارسال کنن و این پیام مستقیما به برنامه ای که واسه بات اجرا شده منتقل می شه و طبق برنامه ای که گسترش دهنده بات نوشته پاسخی واسه کاربر ارسال می شه.

چگونگی ساخت بات

اول باید با بات پدر با شناسه bot_father صحبت کنیم و با به کار گیری دستور newbot/ از اون بخوایم که یه بات در اختیار ما بزاره.

بات پدر بعد از پرسیدن نام و نام کاربری بات یه توکن در اختیار ما قرار می دهد که با به کار گیری این توکن می تونیم به سرور بله وصل شده و بات خود رو کنترل کنیم.

شما هم با دستوراتی مانند setphoto/ می تونید واسه بات خود عکس انتخاب کنین و یا با به کار گیری setdescription/ می تونید توضیحاتی واسه بات خود در نظر بگیرین.

توانایی مانیتورینگ

شما با به کار گیری دستور watch/ در بات پدر می تونید مانیتورینگ بات خود رو فعال کرده و بات نگهبان هرزمان که بات شما غیر فعال شه و به کاربران جواب نده به شما پیغام غیر فعال بودن بات رو می دهد.

فرق بات با کاربر معمولی

  • بات نمی تونه گفت و گویی رو با یه کاربر شروع کنه و باید منتظر شروع شدن صحبت بوسیله افراد بمونه.
  • باتا نمی تونن به هر میزانی که بخوان فایل آپلود و دانلود کنن.

چگونگی رابطه کاربران با بات

کافیه که پس از اضافه کردن بات به عنوان یه مخاطب عادی برروی دکمه شروع کلید کنین، در این صورت صحبت بین شما و بات اغاز می شه.

شما می تونین علاوه بر فرستادن پیام متنی واسه بات پیام های تصویری و یا فایل واسه بات بفرستین .

  • *دکمه های ثابت* : هر بات می تونه چند کلید واژه واسه خود انتخاب کنه و این کلید واژه ها رو به کاربران خود پیشنهاد دهد. این کلید واژه ها یا دکمه های ثابت از راه دکمه “/” میشه دید.
  • *دکمه های متغیر* : اگر پیشرفت دهنده بات پیامی از نوع template message واسه کاربر بفرسته . میتونه به ازای هر پیام چند دکمه به عنوان گزینه به کاربر خود پیشنهاد دهد که کاربر هم می تونه از این تکمه ها واسه تعامل راحت تر استفاده کنه .

قابلیتای Template Message

همونطور که در بالا گفته شد پیشرفت دهنده بات می تونه از دکمه های template message واسه پیشنهاد به کاربر خود استفاده کنه.

در پیامای template message پیشرفت دهنده بات به ازای هر پیام مشخص می کنه که توقع چه یه جور از جواب رو از کاربر داره. مثلا توقع داره که کاربر یه متن بفرسته و یا یه عکس و یا تاریخ و … که در این صورت کاربر باید همون نوع پاسخی که بات می خواهد به اون بده.

در این نوع پیام به ازای هر دکمه یه action مشخص می شه که تعیین می کنه در صورت فشرده شدن دکمه چه عملی انجام شه.

مثلا پس از فشرده شدن دکمه پیامی ارسال شه یا به مرورگر وب و سایتی دیگه منتقل شه.

پیام درخواست پول

پیام درخواست پول هم از پیام هاییه که باید به صورت خاص درباره اون بحث شه.

در این نوع پیام بات می تونه واسه کاربران عادی پیام درخواست پول بفرسته و اگر کاربران پیام درخواست پول رو تایید کرده و پرداخت کنن بات از پرداخت اونا آگاه می شه.

واسه فرستادن این نوع پیام کافیه که بات مقدار درخواستی پول و هم اینکه شماره کارت رو مشخص کنه و مبادرت به فرستادن پیام درخواست پول کنه.

آموزش بله:

کد دعوت چیه؟

 

کد دعوت، کدیه ۶ رقمی و منحصر به فرد که به همراه سه حرف BLE به کاربر اختصاص داده می شه.

با ثبت نام هر کاربر این کد ایجاد شده و شخص می تونه از اون واسه دعوت دوستای خود به بله استفاده کنه. اگر شخصی کد دعوت شما رو در حساب خود وارد کنه هر دو به اندازه ۵۰ امتیاز دریافت می کنین و می تونید در جشنواره های بله و قرعه کشی جوایز اون، شانس خود رو امتحان کنین.

کد دعوت رو در چه قسمت وارد کنیم؟

 

شما می تونید از بخش ویترین و با ورود به قسمت دعوتنامه مبادرت به درج کد دعوت کنین.

چیجوری امتیاز جمع بیاری کنیم؟

 

این را هم حتما بخوانید :
ارائه توکن رسمی یوونتوس به طرفداران

واسه افزایش امتیاز می بایست دوستای خود رو به بله دعوت کنین و از اون ها بخواین که کد دعوت شما رو در قسمت دعوت نامه خودشون وارد کنن.

این جوری هر دو ۵۰ امتیاز دریافت می کنین.

چیجوری می توانم گفتگو های گوشی خود رو به گوشی دیگه که شماره های من داخل دفترچه تلفن اون ذخیره نشده، انتقال بدهم؟

اگر مبادرت به نصب بله در گوشی جدید کنین و وارد حساب خود شید، تموم مخاطبینی که درحساب بله و در گوشی موبایل شما ذخیره شدن به گوشی جدید انتقال پیدا می کنن.

هم اینکه مخاطبین موجود در دفترچه تلفن گوشی جدید، در قسمت مخاطبین حساب شما درج می شن و شما می تونید در هر دو تلفن به گفتگو با اونا بپردازید.

چیجوری می توان حساب کاربری بله رو حذف کرد؟

 

واسه حذف حساب کاربری، کافیه وارد بخش «تنظیمات» شده و در قسمت «حریم خصوصی و امنیت» گزینه «حذف حساب کاربری» رو انتخاب کنین.

توجه:

با حذف حساب کاربری کلیه اطلاعات شما در «بله» حذف می شه و اصلا قابل برگشت نخواد بود. در زیر مواردی که پس از حذف حساب کاربری رخ میده آورده شده:

  • حذف اطلاعات حساب و نمایه کاربری
  • حذف کلیه پیامای متنی، عکس، فیلم، صوت
  • حذف کلیه پیامای بانکی و گذشته اون
  • حذف شماره کارتا و اطلاعات حساب بانکی
  • حذف مخاطبین و اطلاعات تماس
  • حذف کانالایی که تنها شما مالک اون هستین

امکان ویرایش پیام در بله هست؟

 

بله، شما می تونید پیامایی که در گروه، کانال و یا گفتگوای خصوصی خود ارسال می کنین رو تا ۲۴ ساعت از فرستادن اون پیام ویرایش کنین.

در صورت ویرایش، در زیر پیامای ویرایش شده، کلمه «ویرایش شده» اضافه می شه.

اگر در گفتگو خصوصی و یا گروه پیامی رو حذف کنیم واسه مخاطبین دیگه هم حذف می شه؟

بله، شما می تونید با فعال کردن تیک گزینه «واسه مخاطب هم پاک شه» درگفتگوی خصوصی و گزینه «واسه همه پاک شه» در گروه، پیام مورد نظر رو واسه مخاطب و یا مخاطبان مورد نظر هم خط بزنین.

من یه شماره رو که قبلا تو گوشیم داشتم از گوشیم پاک کردم اما هنوزم این شماره تو بله پاک نشده، واسه حذف کامل شماره چه کار کنم؟

در صورت تمایل به حذف یه مخاطب از حساب خود، تنها باید از بخش مخاطبین بله این عمل انجام شه. وگرنه مخاطب مورد نظر همیشه عضو مخاطبین شما باقی می مونه.

محدودیتی واسه فرستادن فایل هست؟

 

بله، شما می تونید فایلایی تا سقف «یکصد مگابایت» رو بفرستین.

پیوند عمومی چیه؟

 

این توانایی به شما این امکان رو می دهد تا واسه فایل هایی که ارسال (آپلود) می کنین، پیوند ایجاد کنین.

از این روش می تونین فایل های فرستاده شده خود رو از هرجایی دانلود کرده و با بقیه به اشتراک بذارین.

در بله امکان ایجاد پیوند عمومی واسه دانلود فایل ها هست؟

 

andriod: بله، می توان فایل ها یی که بوسیله شما بارگذاری می شه رو با انتخاب گزینه«ایجاد پیوند عمومی» از راه کلیک روی هر فایل انتخاب کرده و از پیوند عمومی این فایل رونوشت بگیرین.
ios: بله، می توان فایل هایی که بوسیله شما با ر گذ ا ر ی می شه رو با انتخاب گزینه «کپی لینک» از راه کلیک روی هر فایل انتخاب کرده و از پیوند عمومی این فایل رونوشت بگیرین.

به چه دلیل درصد دانلود روی صفر می موند و کامل نمی شه؟

 

اگر موقع آپلود و یا دانلود فایل، درصد پیشرفت عملیات روی صفر موند، اتصال اینترنت و بله خود رو چک کنین.

در بله می توان موقعیت خود رو به اشتراک گذاشت؟

 

بله، شما می تونید در قسمت ملحق شد با به کار گیری گزینه «موقعیت»، موقعیت مکانی خود رو بفرستین.

به چه دلیل کد ورود به بله واسه ما ارسال نمی شه؟

 

اگر در هر دستگاهی کد ورود به بله رو دریافت نمی کنین، لطفا قبل از هرکاری از اتصال اینترنت خود مطمئن شین.

سوالات کاربری، مشکلات پیام رسانی و مالی رو از چه طریقی میشه پیگیری کرد؟

 

اگر با مشکلات پیام رسانی و مالی روبه رو شده یا سوالی داشتین با شماره تلفن ۸۳۳۸۶-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
هم اینکه می تونین واسه انتقال پیشنهادات، انتقادات و بازخوردهای خود، از راه حساب پشتیبانی (واقع در بخش ویترین) دست به کار شین.

 

مطلب بهترین پیام رسانای جانشین تلگرام رو هم بخونین.

 

منبع: bale.ai

 

edame

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *