14
مارس
غیرفعال

وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مدیر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

دیجیتال

این توضیح شغل واسه درج آگهی استخدام در کاریابیای آنلاین و سایتای استخدامی جفت و جور شده، اما شما به آسونی می تونین اونو متناسب با شغل موجود در شرکت خودتون تنظیم کنین. مثلا می تونین اونو واسه عنوان شغلی مشابهی مانند متخصص سئو استفاده کنین.

کلا، وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

برنامه ریزی و مدیریت سایت، SEO/SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و کمپینای تبلیغاتی

برنامه ریزی

نگهداری و بهبود حضور شما در رسانه های اجتماعی

اندازه گیری و امتحان کارکرد همه کمپینای دیجیتال مارکتینگ و جفت و جور گزارش در مورد اون

خلاصه شغل

اگه دیجیتال مارکتینگ جزئی از کارای مهم در شرکت شما هستش، پس می خوایم کارایی که شما به انجام اونا نیازمندید رو نشون بدیم. شک نداشته باشین ما به دنبال یه مدیر دیجیتال مارکتینگ واسه پیشرفت، اجرا، پیگیری و بهینه سازی کمپین دیجیتال مارکتینگ در کانالای دیجیتال هستیم. پس نیاز داریم که نکات زیر رو در مورد کارای یه مدیر دیجیتال مارکتینگ بدونیم.

یه مدیر دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام میده؟

مدیر دیجیتال مارکتینگ باید دارای درک قوی از راه هدف دارا و وسایل بازاریابی فعلی باشه، هم اینکه قادر به هدایت کمپینای دیجیتال مارکتینگ کامل(با هدف مشترک) از زمان شروع کار تا زمان اجرا با در نظر گرفتن بودجه اختصاصی باشه. مدیران دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی، پشتیبانی و فروشندگان، واسه راه اندازی به موقع یه کمپین، کار می کنن.

مسئولیتا

  • برنامه ریزی و اجرای کلیه کمپینای وب، SEO/SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغاتی.
  • طراحی، اجرا و حفظ حضور در رسانه های اجتماعی
  • اندازه گیری کارکرد و گزارشگیری از همه کمپینای دیجیتال مارکتینگ و آزمایش عمکرد اونا نسبت به اهدافی که واسه کمپینا تعریف شده.
  • شناسایی گرایشات بازار(trends) و بهینه سازی کارکرد و مصرف منابع، متناسب با گرایشات بازار
  • ارائه فکر و روش هدف دارای خلاقانه واسه رشد و پیشرفت
  • طراحی، اجرا و اندازه گیری آزمونای جور واجور بهینه سازی اندازه تبدیل(رسیدن به اهداف)
  • همکاری با تیمای داخلی واسه ایجاد صفحات فرود (landing pages) و بهینه سازی تجربه کاربر از صفحات
  • به کار گیری قوه تحلیلی قوی واسه آزمایش تجربه مشتری در کانالای جور واجور و همه مراحل ارتباطی از راه اونا (end-to-end user experience)
  • تنظیم نقاط موثر واسه اندازه تبدیل و بهینه سازی قیف فروش
  • همکاری با سازمانا و دیگه همکاران فروشنده
  • آزمایش فناوریای درحال ظهور، استفاده اون با فکر و رهبری مناسب واسه هماهنگی و استفاده در مواقع نیاز.

[newslettersignup]

شرایط لازم

  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازاریابی و یا رشته های در رابطه
  • داشتن تجربه کاری در بخش دیجیتال مارکتینگ
  • داشتن تجربه کاری در بخش هدایت و مدیریت SEO/SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و یا کمپینای تبلیغاتی
  • داشتن خلاقیت بالا همراه با تجربه در شناسایی مخاطبان هدف، ساخت کمپینای دیجیتال واسه تعامل، اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه در مخاطبان.
  • خلاقیت

  • تجربه در بهینه سازی صفحات فرود و قیف فروش(user funnels)
  • تجربه در بخش تستای دوگانه (A/B testing) و چند متغیره(multivariate)
  • علم قوی درباره وسایل موشکافی ترافیک سایت (به عنوان مثالGoogleAnalytics, NetInsight, Omniture, WebTrends )
  • موشکافی

  • علم درباره چگونگی کار با وسایل تبلیغاتی
  • تجربه در راه اندازی و بهینه سازی کمپینای Google Adwords
  • علم کاری درباره زبونای برنامه نویسی HTML, CSS و JavaScript
  • مهارتای تحلیلی قوی و تفکر براساس داده
  • باخبر شدن از آخرین اخبار، گرایشات و روندها و بهترین روش ها واسه اندازه گیری و بازاریابی آنلاین

برگرفته از workable