پس از منتشر کردن تصاویری زیاد از نسخه خاص اونتادور که با پوششای جور واجور در حال گذروندن تست بود، آخرسر دیروز و در ۱۹ دسامبر شرکت لامبورگینی از محصول جدید خود رونمایی کرد.

این نسخه که اونتادور S نامگذاری شده در زیر کاپوت خود به همون موتور ۶٫۵ لیتری V12 مجهز شده، اما به دلیل تغییرات و بهینه سازیایی مثل زمانبندی متغیر مکش و سوپاپا و هم اینکه به کار گیری سیستم اگزوز جدید، حالا توانایی تولید ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور رو داره که در مقایسه با نسخه عادی اونتادور نشون از افزایش ۴۰ اسب بخاری در قدرت خروجی داره. بر خلاف نبود تغییر در اندازه گشتاور تولیدی، لامبورگینی ادعا کرده که موتور اونتادور S نمودار گشتاور بهتری ارائه می کنه.

با این موتور قوی و گیربکس ۷ دنده ISR، اونتادور S واسه رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از حالت سکون به ۲٫۹ ثانیه زمان نیاز داشته و در صورت فشردن پدال گاز تا انتها توانایی رسیدن به سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت رو داره. اندازه مصرف سوخت در صد کیلومتر ترکیبی هم ۱۶,۹ لیتر اعلام شده.

یکی از قابلیتایی که اونتادور S رو نسبت به بقیه اجناس لامبورگینی جدا می کنه، به کار گیری سیستم چهار چرخ فرمون پذیره که واسه اولین بار تو یه خودروی مزین به نشون گاو عصبانی تماشاگر اون هستیم. به واسطه این سیستم، چرخای عقب اونتادور S در سرعتای پایین در جهت عکس چرخای جلو زاویه گرفته و باعث پیچیدن راحت در مسافتی کوتاه تر می شن؛ در حالی که در سرعتای بالاتر هر چهار چرخ در جهت موافق هم چرخیده و باعث افزایش پایداری خودرو هنگام پیچیدن می شن.

در بخش تعلیق، بزرگ ترین تغییر به معرفی ضربه گیرهای فعال مربوط می شه که اونتادور S رو هم ردیف با نسخه SV قرار میده. کمک فنرهای عقب هم جدید بوده و اکسل عقب واسه جفت و جور کردن امکان فرمون پذیری چرخا متحمل تغییراتی شده.

سنت آگاتاییا سیستم الکترونیکی نسخه جدید اونتادور رو به طور کامل مورد بازبینی قرار داده و با پیروی از فرمول پورشه حالا کلیه این سیستما رو با یه هسته اصلی که به شکل اختصاری  LDVA نامیده می شه، کامل کردن. اونطور که در اطلاعیه رسمی لامبورگینی اشاره شده، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری (ESC) در اونتادور S چسبندگی بهتری در شرایط جور واجور رانندگی جفت و جور می کنه. واسه تکمیل کارکرد سیستم ESP، لاستیکای پیرلی P Zero واسه این نسخه از اونتادور در نظر گرفته شده.

از ویژگیهای ظاهری اونتادور S که اونو از نسخه عادی جدا می کنه، میشه به مواردی مثل رینگای مشابه اونتادور SV، ورودیای هوای اضافی روی چرخای عقب، سپرهای جلو و عقب متفاوت و خروجی اگزوز با طراحی چند ضلعی و هم اینکه شکل خاص کمون گلگیر عقب اشاره کرد.

شرکت لامبورگینی از دید ایرودینامیکی هم بهینه سازیای زیادی انجام داده؛ طوری که اونتادور S در بخش جلو ۱۳۰ درصد و به شکل کلی ۵۰ درصد نیروی داون فورس بیشتری نسبت به اونتادور عادی تولید می کنه. باحال اینکه در صورت فعال شدن باله عقب این اندازه تا ۴۰۰ درصد زیاد میشه.

واسه لذت بیشتر، لامبورگینی چهار حالت واسه رانندگی در نظر گرفته که در هر کدوم از اونا گشتاور تولیدی با نسبتی متفاوت بین چرخای عقب و جلو پخش می شه. البته یکی از این حالتا به شکل دستی قابل تنظیم بوده و راننده می تونه تنظیمات دلخواه خود رو واسه رسیدن به تجربه مطلوب اعمال کنه.

واسه فرق بیشتر در داخل کابین هم تغییراتی داده شده که شامل مواردی مثل به کار گیری نشون دهنده های جدید، پشتیبانی از اپل کارپلی و سیستم Telemetry (سیستمی واسه آزمایش داده های مربوط به چگونگی کارکرد خودرو در پیست) می شه.

تحویل لامبورگینی اونتادور S به مشتریان از بهار سال بعد شروع می شه؛ مشتریان ثروتمندی که واسه خرید این گاو عصبانی دست کم ۴۲۱,۳۵۰ دلار پرداخت کردن.