در رویداد DMOND Expo مطرح شد: ایجاد مرکز بین‌المللی نوآوری دانشگاه تهران

Arrows on abstract background

با رشد و پاگیری کار و کاسبیا در کشورمون، قشرهای خیلی از جوانان مخصوصا افراد با تحصیلات آکادمیک وارد بازار کار و کاسبی های نوپا شدن و در کنار پیشرفت اونا، شتابدهندگانی هم به وجود اومدن که قدم به قدم کنار صاحبان ایده های خلاق قدم بردارن تا استارتاپشان به موفقیت برسه. دیموند یکی از این شتابدهنده هاست که در روزای گذشته با برگزاری اتفاق DMOND Expo در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران، کار و کاسبیای تحت پشتیبانی خودشون رو وارد یه فاز رقابتی کرد و برگزیدگان اونا رو چه از نظر مردم و چه داوران متخصص این جشنواره مشخص کرد.

دکتر «کارن ابری نیا»، رییس دانشکده مکانیک دانشگاه تهران کار و کاسبیا رو رویای هر استاد دانشگاه در طول سالیان گذشته می دونه چون که جوانان تدریس شده به وسیله اونا وارد اون شده و به موفقیتایی می رسن که قبلا امکان اون نبود. اون دانشگاه تهران رو تولید کننده و مهد علم در کشور می دونه و تاسیس اون قبل از وزارت علوم رو مهر تایید این ادعای خود عنوان می کنه:

«دانشگاه ها در سالای گذشته نگاه جدی تر و نوآورانه تری به کار و کاسبیا پیدا کردن و فهمیدن که فارغ التحصیل خوب تولید کردن دیگه مساوی با رفتن اونا از کشور نیس. ما الان با پدیده برگشت مغزها روبرو هستیم و مدیریت جدید کار و کاسبیا تونسته این پارادایم رو عوض کنه. اما اشکال کار کجا بود که فارغ التحصیلان خوب به خارج می رفتن و در بازار داخلی نمی موندن؟ جفت و جور نبودن فرصتا واسه اونا! کار و کاسبیا این فرصت رو ایجاد کردن و حالا این افراد نخبه می تونن در کشور خود با در آمدخود بخشی از مشکلات جامعه رو حل کنن.»

ابری نیا کنار گذاشتن نگاه انحصارطلبی دانشگاهی رو لازم می دونه و باور داره تموم دانشگاه های ایران در کنار هم باید به کار و کاسبیا و صاحبان اونا کمک کنن. اون خبر از ایجاد «مرکز بین المللی نوآوری دانشگاه تهران» با همکاری شرکت دیموند در دل این مجموعه آموزشی میده و عقیده داره که این مرکز می تونه پل بزرگی بین دانشگاهیان و کار و کاسبیا باشه. اون در ادامه به آمارهای خیلی مهمی از بازار کار و کاسبی های نوپا در دنیا اشاره می کنه:

«۹۵ درصد از کارآفرینان استارتاپی جهان تحصیلات آکادمیک دارن و تنها ۳ درصد از کل کار و کاسبیای کشورای پیشرفته از پشتیبانی دولتی بهره مند هستن. این موضوع نشون میده که چقدر بخش خصوصی در این مورد می تونه موثر واقع شه. شرکت باسابقه ایران ارقام از جمله آخرین شرکتای بزرگ سرمایه گذاریست که قصد سرمایه گذاری در کار و کاسبیا رو داره که می تونه خبر خوشی واسه صاحبان کسب وکار باشه.»

«احمدرضا مسرور» مدیرعامل این شرکت در شروع این مراسم تاکید می کنه که همه کار و کاسبیای موجود در این اتفاق برنده حساب می شن و امروز در ارائه های ۲ دقیقه ای خود، تلاش می کنن که بیشتر خودشون رو نشون بدن و به صورت جدی تر وارد بازار شن:

«ما فهمیدیم که استرس ورود به بازار بیشتر از سرمایه و وام واسه کار و کاسبیا مهم است و تلاش کردیم در مجموعه خود، اندازه این استرس رو واسه صاحبان کسب وکار کم کنیم. اکوسیستم استارتاپی کشور پرظرفیت و خلاقه و هنوز از پتانسیل اون به طور کامل استفاده نشده. به کار گیری آخر این مقدار می تونه با کمک دولت و بخش خصوصی صورت بگیره اما خود کار و کاسبیا بازیگران اصلی این اکوسیستم هستن و همت اونا حرف اول و آخر رو می زنه.»

 

کار و کاسبیای حاضر در این مراسم به طور خلاصه توضیح کارشون این تیما بودن که نفرات اول تا سوم به ترتیب ده،پنج و سه میلیون تومن برنده شدن:

کادرو: پلتفرم سفارش عکاس حرفه ای به صورت آنلاین که خود تیم از اون به عنوان اسنپ عکاسان یاد می کنن.

کمدا (برنده جایگاه دوم):پلتفرم اشتراک گذاری لباسه و جواب به سوال حالا چی بپوشم بیشتر بانوان.

اسمارت وای فای(برنده جایگاه اول): استارتاپی واسه مدیریت وایفای در اماکن عمومی و خصوصی.

یادیز: با همکاری قلم چی پا به میدون گذاشته و پلتفرمی آنلاین واسه درس خوندن حساب می شه.

آرانایس: پلتفرم آنلاین رزرو آرایشگاهای زنونه تو تهران.

بلیتو(برنده جایزه مردمی): پلتفرمی واسه خرید بلیت رویدادهای فرهنگی و هنری و اطلاع رسانی اونا.

آپارنو: مدیریت ساختمونا و آپارتمونا در این سیستم به صورت آنلاین صورت میگیره.

دوتست: آزمونای آنلاین واسه مراکز درسی و غیردرسی.

ادلیفت: با نصب تبلتایی پشت صندلی راننده و پخش تیزرهای تبلیغاتی در اون، انگار یه تبلیغات دیجیتال جدید حساب می شه.

بوکینگ ویلا(برنده جایگاه سوم): موتور جستجوی ویلا و آپارتمون در خیلی از شهرهای ایرانه و قصد حذف واسطه ها رو داره.

آچاره: انگار زیرمجموعه اوبار حساب می شه و اپلیکیشن درخواست خدمات منازله.

لامینور: پلتفرم آموزش آنلاین موسیقی.

عروس برون: خدمات مراسم عروسی از شروع تا آخر رو انجام میده.

ایت بیت: قصد ارائه یخچالایی کوچیک واسه ادارات و شرکتا رو داره که در اون اسنکای سالم تعبیه شده.

بزنیم بیرون: پلتفرم برنامه ریزی سفر و گردش حساب می شه.

صورتیا: همونطور که از اسم اون برمیاد یه نوع مجله آنلاین تصویری،صوتی و متنی واسه خانوم هاست.

رونگار: پلتفرم مدیریت حسابای جور واجور در شبکه های اجتماعی جورواجور و ایجاد دستوراتی واسه هر کدوم از اونا.

ایران فود سرویس: جفت و جور و ارسال مواد اولیه غذایی واسه رستورانا و کافه ها رو در نظر داره.

دور نیس: مثل اکسپدیاست و مستندهایی کوتاه از مناطق جور واجور کشور می سازه و انگار تور آنلاین شهرهای کشوره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *