back pain

کمردرد واقعاً حسی ناخوشایند رو بوجود میاره که به راستی تموم تمرکز فرد رو نابود می کنه اگه می خواید درد کمر خود رو آرامش بدید پیشنهاد میکنیم روی کشش عضلات همسترینگ تمرکز کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ وقتی که دچار درد دیسک کمر میشین درد سیاتیک می تونه به پای شما بزنه طوریکه می خواین یه جا بی حرکت نشسته و تکون نخورین.

اما واسه آرامش این درد، باید به طور کامل به عکس عمل کنین. یعنی باید بلند شید و با دقت شروع به حرکات کششی بکنین چون که این کار یکی از بهترین راه های آرامش درد دیسک کمر است.

این حرکات کششی همسترینگ به شما کمک می کنه عضلات همسترینگ خود رو تقویت کنین و اینطوری از عضلات کمر و باسن خود مواظبت کنین. این حرکات به طور کامل بی خطر هستن اما اگه هنگام انجام اون احساس درد یهویی کردین اون رو متوقف کنین.

کشش همسترینگ در حالت نشسته روی صندلی

این حرکت واسه آدمایی که همسترینگ اونا سفت شده یا دچار محدودیت حرکتی شدن فوق العاده س چون که میشه اون رو در حالت نشسته انجام داد. واسه انجام این حرکت کششی به ترتیب زیر عمل کنین:

  • روی یه صندلی نشسته و صندلی دیگری هم در مقابل خود بذارین.
  • یه پای خود رو روی زمین بذارین و پای دیگرتون رو بالا آورده و روی صندلی مقابل بذارین.
  • کمر خود رو سفت کرده و کمی رو به جلو روی پایی که روی صندلی گذاشته اید خم شید
  • وقتی در عضلات بالای ران خود احساس کشش کردین ۱۵ الی ۳۰ ثانیه در این حالت بمونین.
  • پای خود رو عوض کنین و این کشش رو دست کم سه مرتبه در هر پا انجام بدین.

اگه هر روز صبح این حرکت رو انجام بدین به نرم شدن و تقویت عضلات هسترینگ شما کم کم کمک می شه.

کشش همسترینگ با هوله

اگه بهتر می دونین در حالیکه دراز کشیده اید حرکات کششی رو انجام بدین، می تونین از راه کشش با هوله استفاده کنین. واسه انجام این نوع کشش به ترتیب زیر عمل کنین:

  • روز زمین دراز بکشین و یه پای خود رو دراز کنین.
  • عضلات شکم رو سفت کرده و پای دیگه رو بالا آورده و راست نگه دارین.
  • یه هوله یا کمربند رو به کف پایی که بلند کردین بندازید و از هوله واسه کشیدن پا به سمت خودتون استفاده کنین
  • وقتی که احساس کشیدگی در عضلات کردین، به مدت ۱۵ الی ۳۰ ثانیه در همون حالت بمونین.
  • پاهای خود رو جابجا کرده و این حرکت رو دست کم ۳ مرتبه در هر پا تکرار کنین.

واسه اینکه انجام این حرکت براتون آسون تر شه، روی یه زیر انداز نرم مثل پتو یا تشک یوگا دراز بکشین.

کشش همسترینگ در کنار دیوار

واسه بعضی افراد کشش همسترینگ با هوله سخته چون براشون سخته پای خود رو بدون اینکه به جایی تکیه بدن، بالا بیارن. در این صورت این افراد می تونن در کنار دیوار دراز بکشن و پای خود رو به اون تکیه بدن. این نوع کشش به ترتیب زیر انجام می شه:

  • روز زمین نزدیک به گوشه دیوار یا چارچوب در دراز بکشین.
  • یه پای خود رو صاف روی زمین بذارین و پای دیگه رو از زانو کمی خم کرده و به دیوار تکیه بدید.
  • کم کم پای خود رو روی دیوار صاف کنین و تلاش کنین باسن خود رو بازم روی زمین نگه دارین.
  • پای خود رو بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت کشیدگی نگه دارین.
  • این حرکت رو ۲ الی ۳ مرتبه در هر پای خود تکرار کنین.

وقتی پای خود رو می کشید همیشه تا جایی ادامه بدید که احساس راحتی می کنین، هیچ وقت تا حدی پای خود رو نکشید که احساس درد کنین. عضلات همسترینگ کم کم ممکنه خیلی سفت و سخت شده باشن مخصوصا اگه شما کمر درد و دیسک کمر دارین و نمی تونین زیاد ورزش کنین.

روشی موثر واسه خلاص شدن از کمردرد

چیجوری درد لگن رو درمان کنیم؟

فیتامین کمردرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *