backpain

با در نظر گرفتن مشاغل امروز شایع شده و البته باید اونو جدی بگیریم.

انجام حرکات ورزشی مناسب واسه دیسک کمر در حالت درازکش به ۳ روش می تونه بهبود بخش این مریضیا باشه.

دکتر بیژن فروغ متخصص طب فیزیکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: انجام حرکات ورزشی مناسب واسه دیسک کمر در حالت درازکش می تونه به ۳ روش انجام بشه.

روش اول: تو یه حرکت می تونین به پشت روی زمین دراز بکشین و بعد زانوهای خود رو داخل شکم خود جمع کنین و با دستهای خود دور زانوا رو قلاب کرده و زانوا رو به طور کامل به شکم بچسبونین ۱۰ ثانیه در این حالت باقی بمونین و بعد به آرومی پاا رو رها کرده و روی زمین بذارین و این حرکت رو ۳ مرتبه انجام بدین، انجام این حرکت موقع کمردرد اشکالی نداره.

روش دوم: در تمرین دوم می تونین به پشت روی زمین دراز بکشین و دستهای خود رو به حالت کشیده در بالای سر خود بذارین و تلاش کنین بدن خود رو بکشین مانند این که می خواین خود رو چند سانتی متر بلند تر کنین در این حالت عضلات شما کشیده می شه و قوس کمر شما بیشتر می شه طوری که احساس می کنین تنها پاشنهای پا و بالای کمر شما روی زمینه ۱۰ ثانیه در این حالت باقی بمونین بعد ۱۰ ثانیه به صورت درازکش روی زمین استراحت کنین این حرکت رو ۳ بار تکرار کنین، این حرکت واسه کسائی که قوس کمرشون کم شده و یا دیسکا یا مهرهای اونا فشرده شده به درد بخور هستش.

روش سوم: روش دیگه اینه که به پشت روی زمین دراز بکشین و پاهای خود رو صاف و کشیده روی زمین بذارین و بعد پای راست خود رو از زمین بلند کنین و ۱۰ ثانیه اونو بالا تر از زمین بذارین بعد پای راست رو روی زمین قرار داده و پس از ۳ ثانیه استراحت پای چپ رو بلند کنین و ۱۰ ثانیه اونو بالا نگه دارین بعد ۳ ثانیه استراحت کرده و حرکت رو ۳ بار تکرار کنین.

ایشون گفت: انجام این حرکت باعث تقویت عضلات شکم و پاا می شه و انجام اون در زمان کمردرد کمک کننده هستش.

روشی موثر واسه خلاص شدن از کمردرد

چیجوری درد لگن رو درمان کنیم؟

بازنشر باشگاه خبرنگاران درد کمر کمردرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *