زنان باردارpregnancy workout

ورزش کردن در دوران بارداری به نظر کاری خطرناک میرسه اما در صورت انجام تمرینات کنترل شده مناسب مطمئن باشین ورزش در بارداری واسه سلامت مادر و جنین لازمه.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ تازگیا فهمیدین که باردارین؟ اگه اینطوره، شاید شدیدا به خاطر این خبر هیجان زده هستین. اما هم اینکه ممکنه فکر کنین که بارداری چه تاثیری روی برنامه تمرینی تون میذاره؟

شما چیجوری به برنامه تمرینی تون ادامه میدید؟ روشنه که جلسات تمرین معمولتان باید تغییر کنن، اما چیجوری؟ اینجا چند تمرین عالی معرفی می کنیم که می تونین حالا که باردارین، انجام بدین.

پیاده روی در سر بالایی

با پیشرفت بارداری تون، شما ممکنه قادر نباشین برنامه دویدن یا آهسته دویدن قبلی تون رو دنبال کنین. در حالی که بعضی زنان بازم این تمرینات رو انجام میدن، اما انجام اونا واسه بیشتر خانوما سخت و ناراحت کننده س.

پیاده روی در سر بالایی، جانشین خوبی واسه این تمریناته. این تمرین کمی شدیدتر از راه رفتن روی سطح صافه اما نه اونقدر شدید که واسه شما در طول این دوره بارداری خطرناک باشه. به شیب مسیرتون اضافه کنین، موسیقی مورد علاقه تون رو بذارین و شروع به حرکت کنین.

یوگای بارداری

کلاسای یوگای بارداری یکی از بهترین راه ها واسه متناسب موندن در طول دوران بارداری تونه. نکته مهم در مورد یوگا اون هستش که وضعیتای بسیار مختلفی وجود دارن که شما می تونین امتحان کنین و هر کدوم از اونا بدنتون رو به طور متفاوتی هدف می گیرن.

هنگام پیوستن به یه کلاس یوگا مطمئن شید حرکاتی رو انجام می دید که به طور خاص متناسب با نیازای یه زن بارداره. بعضی از وضعیتای یوگا می تونن در طول این دوران، به طور کامل واسه شما و کودک در حال رشدتون خطرناک باشن، پس باید به دقت انتخاب کنین. یه مربی یوگای بارداری خوب باید این رو بدونه.

تمرین با دستگاه

حالا بهترین زمان واسه اون هستش که به جای وزنه های آزاد از دستگاه های بدنسازی استفاده کنین. در حالی که مجبور نیستین کل تمرین تون رو بدون وزنه های آزاد انجام بدین. مثلا: پرس پا، یه حرکت هوشمندانه نسبت به انجام کامل اسکات هالتره و به همین ترتیب، پرس سینه با دستگاه، گزینه بهتری نسبت به پرس سینه کلاسیکه. چون همونطور که بارداری تون پیشرفت می کنه، دراز کشیدن به پشت هم پیشنهاد نمی شه.

شنا

در آخر از شنا غافل نشید. تعداد بسیار خیلی از خانوما به طور کامل این تمرین رو فراموش میکنن اما شنا، یه تمرین عالی در دوران باردرایه. از اونجا که شما هیچ فشاری روی مفاصلتان موقع شنا کردن وارد نمی کنین، شنا می تونه به پاها و مچ پاهای متورم تون استراحت دهد. هم اینکه، این یه راه عالی واسه اضافه کردن مقاومت به تمرینات تون بدون به کار گیری وزنه های واقعیه و حتی بهتر، شما تو یه زمان روی بالاتنه و پایین تنه کار می کنین. پس شنا، یه جلسه تمرینی کامله.

پس در حالی که واسه ۹ ماه بعدی پیش رو آماده میشین، این چند تمرین رو هم در نظر بگیرین. اگه شما در طول این دوره هوشمندانه تمرین کنین، می تونین متناسب بمونین و بهتر از همه اینکه، تموم اینا به شما کمک می کنن که سریع تر به وزن قبل از بارداری تون برگردین.

مواد غذایی خطرناک در دوران بارداری

خواص شیر مادر واسه نوزاد

بارداری مجله تناسب اندام