خیلیا فکر می کنن که راه اندازی کار و کاسبی اینترنتی سخته و به مهارتای پیچیده ای نیاز داره. درحالیکه مراحل ثابت شده ای واسه اون هست که قدم به قدم اون در این مقاله می گن:

  1. نیاز جامعه رو پیدا کنین و اونو رفع کنین.
  2. متنی بنویسین که باعث فروش شه.
  3. سایتی طراحی کنین که راحت بشه ازش استفاده کرد.
  4. از موتورهای جست و جو واسه جلب ترافیک به سایت تون استفاده کنین.
  5. اعتبار حرفه ای خود رو حفظ کنین.
  6. مشتریان یا اعضای سایت تون رو با ایمیل از مطالب به روز شده باخبر کنین.
  7. درآمد تون رو با فروش بیشتر کنین.

نیاز جامعه رو رفع کنین

بیشتر مردم اول به دنبال محصولی واسه فروش می گردن بعد به بازار اون فکر می کنن و این اشتباه بزرگ آنانه. واسه شروع به دنبال گروهی از مردم بگردین که احتیاجی دارن که یا در اینترنت وجود نداره و یا در صورت وجود، جواب گو نیس. واسه این کار می تونین از راه اینترنت هم جواب بگیرین:

  • در انجمنای آنلاین جست وجو کنین و ببینین مردم چه سوالایی می پرسن یا به دنبال چه هستن.
  • کلید واژه که بیشترین جست و جو رو در اینترنت داشته چیه و در اینترنت به اون پرداخته شده؟
  • بقیه سایتا رو چک کنین و ببینین واسه رفع نیاز مردم چه کارایی کردن و یادداشت ورداری کنین.

متنی بنویسین که باعث فروش شه

  1. توجه مردم رو با تیتر جذابی جلب کنین.
  2. راه حلی رو که پیدا کرده این توصیف کنین.
  3. اعتبار اون راه حل رو به خود منحصر کنین.
  4. رضایت مشتریائی که از محصول تون استفاده کردن رو به معرض دید بذارین.
  5. محصول و منافع اون واسه مشتری رو توصیف کنین.
  6. پیشنهاد تشویقی ارائه بدین.
  7. حتما محصول تون رو تضمین کنین.
  8. اونو به شکل نیاز لازم نشون بدین.
  9. حراجی بزنین.

در این مرحله باید بر این متمرکز باشین که محصول شما خوب در رفع نیاز مردم توصیف شه. مانند یه مشتری فکر کنین و ببینین چیجوری این محصول می تونه زندگی اونو بهتر کنه؟

سایت تون رو طراحی و بسازین

وقتی که محصول و بازار خود رو پیدا کردین و روند فروش تون رو هم طی کردین به سایتی واسه فروش اون نیاز دارین. به یاد بسپارین که سایت تون باید ساده باشه. کمتر از ۵ ثانیه وقت دارین که توجه مشتری رو به خود جلب کنین وگرنه میره و هیچوقت اونو نمی ببینن. در این باره به نکات زیر توجه کنین:

  • از یه یا دو فونت ساده با زمینه سفید استفاد کنین.
  • راه هر محصول در هر صفحه از سایت تون باید مانند دیگه مسیرها باشه.
  • تنها وقتی از گرافیک، صدا و تصویر استفاده کنین که در رسوندن پیام تون ببیشتر کمک کنه.
  • تلاش کنین به واسه خبر رسانی، ایمیل افراد رو به دست بیارین.
  • مراحل خرید رو واسه مشتری آسون کنین.
  • سایت شما مانند پیشخوان مغازه هاست پس تلاش کنین محیط دلنشینی واسه مشتریا بسازین.

از موتورهای جست وجو واسه جلب توجه مشتریان به سایت تون کمک بگیرین

پرداخت به ازای هر کلیک تبلیغات (در این نوع تبلیغات، تبلیغ دهنده وقتی به نشر دهنده تبلیغ، پول میده که روی آگهی اون کلیک خورده باشه) آسون ترین راه واسه جلب ترافیک به سایت تونه. این کار دو سود واسه شما داره: اول اینکه این تبلیغات به سرعت بالای صفحه نشون داده می شن دوم اینکه با این کار می تونین بهترین کلمات کلیدی واسه تیترها و رویکردهای فروش رو به آزمایش بذارین و ببینین مشتریان از چه جملاتی استقبال می کنن.

اعتبار حرفه ای واسه خود بسازین

مردم واسه رسیدن به اطلاعات از اینترنت استفاده می کنن پس اطلاعات رو به طور مجانی واسه سایتای دیگه بذارین. با این کار ترافیک زیادی رو به خود جلب می کنین و رتبه شما در جست وجوی موتورهای جست وجوگر هم بالا میره:

  • نکات حرفه ای و تخصصی رو به طور مجانی در اختیار بقیه بذارین. در مورد اطلاعاتی که مردم به اونا نیاز دارن مقاله بنویسین یا ویدیو بسازین و اونا رو به وسیله رسانه های جمعی یا دیگه وبسایتا نشر بدین.
  • گزینه «ارسال به دوست» رو واسه مطالب با ارزش تون بذارین.
  • تلاش کنین در مورد کاری خود بهترین منبع باشین.

از قدرت بازاریابی ایمیلی واسه تبدیل کردن بازدیدکننده به خریدار استفاده کنین

با ارزش ترین نتیجه کار شما در این کار و کاسبی داشتن ایمیل بازدیدکننده هاست. وقتی که بازدیدکنندها ایمیل خود رو به شما میدن چند معنی بوجود میاره:

  • شما چیزی به اونا دادین که می خواستن.
  • شما رابطه ای همیشگی با اونا برقرار کردین.
  • بازاریابی ایمیلی در زمینه هایی می تونه خیلی بیشتر از تلویزیون، رادیو و … کمک کنه چون بازار هدف بزرگی داره.

درآمد تون رو بیشتر کنین

یکی از مهم ترین روشای هدف دار بازاریابی بهبود ارزش زندگی مردمه. اگه شما مشتریان تون رو همیشه از آپدیتای تون باخبر کنین دست کم ۳۶ درصد اونایی که یه بار از شما خرید کردن واسه بار دوم هم این کار رو می کنن. از تکنیکای زیر واسه جلب دوباره مشتریان استفاده کنین:

  • کالاهایی رو به اونا پیشنهاد بدین که مکمل خرید اولیه شونه.
  • کد تخفیفی واسه خرید دوم شون بذارین.
  • وقتی که خریدشون تموم می شه و به صفحه تشکر شما هدایت می شن، اجناس مشابهی رو به اونا ارائه هید.

مشتریان تون رو به خاطر وفاداری شون تشویق کنین تا ببینین چیجوری بازم به سایت تون میان.

اینترنت جوری سریع تغییر می کنه که یه سال اونو میشه به اندازه ۵ سال عادی دونست. اگه تازه می خواین کار تون رو شروع کنین به این توالی متکی باشین. هر کاری از پایه باید اصولی باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *