سرفصل محتوا

  • آموزش بهبود رتبه الکسا و سئو سایت (Training Improving Alexa Rank)
    • الکسا (Alexa) چیه؟
    • رتبه الکسا (Alexa Rank) چیه ؟
      • سایت الکسا در مورد رتبه الکسا میگه :
    • به چه دلیل مدیران سایتا دوست دارن رتبه الکسای خود رو بهتر کنن؟
    • چیجوری با الکسا شروع کنم ؟
    • داده های الکسا چیجوری به دست میاد؟  
    • رتبه ی الکسا چیجوری محاسبه می شه؟
    • تعداد بازدیدکنندگان سایت، چیجوری بر رتبه ی الکسا تأثیر می گذارد؟
    • به دست آوردن رتبه ی الکسای دقیق تر
    • امتیازات رتبه بندی الکسا
    • مشکلات رتبه بندی الکسا
    • مراحل بهبود رتبه الکسا
    • سریعترین روش بهبود رتبه الکسا ، تولید محتوای جذاب و دست اوله.
    • تاکتیک بلندمدت واسه بهبود رتبه الکسا اینست که کاری کنین که سایت های در رابطه بیش تری به وب سایت شما لینک بدن.
    • کلمات کلیدی رو که ترافیک رو به طرف رقبای شما هدایت می کنن، پیدا کنین.
    • روش هدف دار بازاریابی رقبای خود رو بشناسین و بیاموزید که چه روش هایی مؤثره.
    • ۲۰ روش واسه افزایش و بهبود رتبه الکسا

آموزش بهبود رتبه الکسا و سئو سایت (Training Improving Alexa Rank)

یکی از مهمترین معیارهای ارتقا سئو سایت و افزایش ترافیک سایت ، بهبود رتبه الکسا سایته.

دلیل این اهمیت اینست که معمولا رتبه الکسای سایت شما به عنوان یه ملاک مورد توجه تبلیغ دهندگان ، سرمایه گذاران و  مشتریان قرار می گیرد و شاخصی واسه آزمایش ارزش کسب و کار شما به حساب می رود.

به خاطر همین، بهبود رتبه الکسا می تونه بر درآمد کلی و سود و زیان کسب و کار شما مستقیماً تأثیرگذار باشه.

همونطور که در مطالب قبلی هم گفتیم ، رتبه ی الکسا ملاک واحدیه که خلاصه ای از کارکرد سایت شما یا رقبای شما در مقایسه با تموم سایت های دیگه روی وب، ارائه می دهد.

نداشتن توجه کافی به این رتبه، یعنی انجام ندادنِ تموم کارایی که واسه به بیشترین حد رسوندن ارزش و اندازه دیده شدن کسب و کارتون، لازمه.

بیشتر از آموزش بهبود رتبه الکسا ، شما اول باید ترکیب و ساختار رتبه الکسا رو بشناسین تا بتونین چگونگی بهبود اون رو درک کنین.

پیشنهاد می کنیم رو بخونین.

الکسا (Alexa) چیه؟

الکسا Alexa یه سایت آنالایز کننده ترافیک وب سایتا هستش و وب سایتها رو براساس تعداد بازدید کاربران رتبه بندی می کنه.

Alexa یه سیستم رتبه بندیه که بوسیله سایت Alexa.com تنظیم شده و در اصل با بررسی یه سایت، تعداد بازدید کنندگان اون رو مشخص می کنه.

رتبه الکسا (Alexa Rank) چیه ؟

رتبه ی الکسا، برآوردیه که نشون می دهد سایت شما در مقایسه با تموم سایت های دیگه، چه جایگاهی داره.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این رتبه، مقیاسی نسبیه و رتبه ی الکسای سایت شما، فقط به ترافیک سایتتون بستگی نداره ، بلکه به تغییرات ایجاد شده در ترافیک بقیه سایت ها هم وابسته.

در واقع ، رتبه الکسا یه سیستم رتبه  بندیه که روی تعداد بازدیدکنندگان یه سایت که نوارابزار الکسا رو نصب کردن پایه گذاری شده و به هر سایت یه عدد رو در اندازه جهانی و کشوری تخصیص میده.

بر خلاف سیستم رتبه بندی گوگل هر چی رتبه به عدد ۱ نزدیکتر باشه سایت از رتبه بندی بهتری برخورداره.

سایت الکسا در مورد رتبه الکسا میگه :

“رتبه ترافیک پایه گذاری شده بر کل بازدید ۳ ماه از بازدیدکنندگانیه که نوار وسیله الکسا رو نصب کردن و یه اندازه گیری ترکیب شده از تعداد بازدید صفحات از هر بازدیدکننده و تعداد بازدیدکنندگانه. به عنوان مرحله اول ، محاسبات روزانه الکسا بروی تعداد بازدیدکنندگان و تعداد بازدید از صفحات واسه همه سایتای روی اینترنته”.

به چه دلیل مدیران سایتا دوست دارن رتبه الکسای خود رو بهتر کنن؟

مدیران وب سایتا ، تبلیغ کنندگان و شبکه های آگهی از رتبه الکسای شما به عنوان یه پیمانه واسه مشخص کردن ارزش یه لینک روی سایت شما استفاده می کنن.

اگه شما بخواین سایت خود رو بفروشین یا یه لینک روی سایت خود بذارین واسه بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری می کنین.

چون این بهونه ای واسه زیاد شدن قیمت می شه ! .

همینطور تجربه ثابت کرده بهبود رتبه الکسا برابر با مهمتر شدن سایت در یافته های گوگله.

تبلیغات متنی و بازبینی و رتبه دادن به سایت در الکسا از راه های دیگه پیشرفت رتبه هستن.

چیجوری با الکسا شروع کنم ؟

اگه شما از اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer ) ، فایر فاکس و گوگل کروم استفاده می کنین نوار وسیله الکسا یا افزونه الکسا رو در فایرفاکس جستجو کنین و دریافت و نصب کنین و رتبه الکسا ، رتبه گوگل و دیگر موارد به درد بخور از یه سایت رو ببینین.

هم اینکه شما می تونین با مراجعه به سایت الکسا و بخش اطلاعات سایت به نشانی https://www.alexa.com/siteinfo و وارد کردن نشانی (URL) سایتتون رتبه الکسا رو بدست بیارین.

داده های الکسا چیجوری به دست میاد؟  

الکسا دارای پنل داده های ترافیک بزرگیه که از میلیون ها نفر در سراسر جهان تشکیل شده.

الکسا براساس داده های به دست اومده از این پنل، تعداد بازدیدکنندگان تموم سایت ها روی اینترنت رو برآورد می کنه.

کارشناسان داده ی الکسا، در کار خود بهترین هستن و بررسی می کنن که داده های ارائه شده، خالی از مشکل و نویز و بدون دخالت انسانی باشن.

پس با به کار گیری این داده ها می تونید بهترین تصمیم ها رو در مورد کسب و کار خود در پیش بگیرین.

رتبه ی الکسا چیجوری محاسبه می شه؟

الکسا هر روز، میانگین روزانه ی بازدیدکنندگان و بازدید از صفحات واسه هر سایت رو در طول ۳ ماه گذشته برآورد می کنه.

به سایتی که بالاترین تعداد بازدیدکننده و بازدید از صفحات رو در طول ۳ ماه گذشته داشته باشه، رتبه ی یه تعلق می گیرد.

سایتی که پایین ترین تعداد رو داشته باشه هم، رتبه ای در حدود ۳۰ میلیون دریافت می کنه.

اگه در پنل اندازه گیری الکسا، هیچکی در در طول ۳ ماه گذشته از سایت مورد نظر بازدید نکرده باشه، هیچ رتبه ای واسه اون سایت تعیین نمی شه.

تعداد بازدیدکنندگان سایت، چیجوری بر رتبه ی الکسا تأثیر می گذارد؟

اگه تعداد بازدیدکنندگان سایت و رتبه ی اون رو به صورت نموداری رسم کنین، شکلی مانند زیر دارید:

رتبه الکسا

رتبه الکسا

در رؤس این نمودار، سایت گوگل قرار داره که تعداد بسیار خیلی از بازدیدکنندگان رو دریافت می کنه و رتبه ی الکسای اون در تموم کشورها یکه.

سایت هایی مانند گوگل که در «رؤس» شکل قرار می گیرند، در مقایسه با سایت هایی که در «دم بلند» و در انتهای دیگه قرار می گیرند، اندازه بسیار بیش تری ترافیک دریافت می کنن.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که به دلیل شکل پخش بازدیدکنندگان، تغییر بسیار کوچیک در تعداد بازدیدکنندگان سایت هایی که روی دم بلند قرار داره، منتهی به تغییر زیادی در رتبه ی الکسای اون سایت می شه.

اما هرچه به رؤس نمودار نزدیک تر می شید، واسه بالا رفتن یه رتبه، به افزایش بیشتری در تعداد بادیدکنندگان نیاز دارین.

یعنی اندازه ترافیک سایتی با رتبه ی ۱۰ و سایتی با رتبه ی ۲۰۰، خیلی فرق داره.

جهت مشاهده لیست پربازدیدترین سایتای ایرونی که بوسیله الکسا منتشر شده ، کلیک کنین.

به دست آوردن رتبه ی الکسای دقیق تر

واسه به دست آوردن رتبه ی الکسای دقیق تر، می تونید از توانایی certify site metrics استفاده کنین و با نصب کردنِ کدِ Alexa Certify Code روی وب سایت خود، به الکسا اجازه بدین تا مستقیما، ترافیک وب سایت شما رو اندازه گیری کنه.

با انجام این کار، به جای اینکه ترافیک و متریک های سایت شما براساس اطلاعات به دست اومده از پنل داده های الکسا برآورد شه، مستقیما و بوسیله الکسا سنجیده می شه و اینطوری، رتبه ی دقیق تری واسه وب سایت شما ثبت می شه.

البته این کار تأثیری بر بهتر شدن رتبه ی الکسا نداره و فقطً موجب ثبت رتبه ای دقیق و درست می شه.

البته امتیازات Certified Site Metrics فقط به ثبت رتبه ی الکسای دقیق تر محدود نمی شه و امتیازات فراوون دیگری هم به دنبال داره.

امتیازات رتبه بندی الکسا

  • ترافیک الکسا رو میشه به عنوان یه وسیله رقابتی هوشمند استفاده کرد اما شما باید این حقیقت رو در نظر داشته باشین که در اون حجم نمونه مخاطبان بسیار کوچکه. فقط کافیه نشانی سایت حریف خود رو در بخش Compare Sites وارد کنین و تلاشای بازاریابی خود رو با بقیه رقبا سبک سنگین کنین.
  • برخلاف پیج رنک گوگل، در سیستم رتبه بندی الکسا هر چقدر عدد بدست اومده کوچکتر باشه بهتره.
  • این گزینه به وبمسترها و تبلیغ کنندگان کمک می کنه پتانسیل واقعی بازاریابی رو در سایت خود ببینن. هرچقدر رتبه الکسای سایت شما بهتر باشه، افراد تمایل بیشتری واسه خرید فضای تبلیغات در سایت شما دارن.
  • صفحات شخصی یا وبلاگا هم مثل سایتای معمولی در نظر گرفته می شن و به روش برابر مورد مطالعه و بررسی الکسا قرار می گیرن. اونا حتی علامت جدا  (*) رو هم دریافت می کنن.
  • از اونجایی که رتبه بندی الکسا اطلاعاتی رو در مورد سایت بهتون میده پس یه وسیله خوب واسه بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوگر هستش.

مشکلات رتبه بندی الکسا

  • همه آدمایی که از اینترنت استفاده می کنن، تولبار الکسا رو روی مرورگر خود نصب نکرده ان، پس ممکنه سایتی میلیونا بازدید کننده داشته باشه و ترافیک زیادی رو به سمت خود بکشه اما در الکسا مورد بررسی قرار نگیره.
  • بیشتر سئو کاران فکر می کنند که الکسا وسیله دقیقی نیس و ترافیک الکسا شدیدا می تونه تحت تاثیر بقیه موارد قرار گیرد.
  • Subdomainا به صورت جداگونه رتبه بندی نمی شن. حتی زیر صفحاتی که در داخل یه دامنه قرار دارن هم رتبه بندی جداگونه ای ندارن. ترافیک کلی واسه دامنه سطح بالا محاسبه می شه.

مراحل بهبود رتبه الکسا

اگه می خواید رتبه بندی خود در سایت Alexa رو زیاد کنین کافیه مراحل زیر رو مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین:

  • اول تولبار الکسا رو دانلود و نصب کنین. بعد سایت خود رو بازدید کنین.
  • Alexa Widget رو در سایت خود بذارین. این کار کاربران رو تشویق می کنه اون رو بررسی کنن و هر کلیکی که روی اون انجام شه، به عنوان یه بازدید محاسبه می شه.
  • محتوای به درد بخور و با کیفیت بسازین. اون رو در انجمنای وبمسترها و شبکه های اجتماعی تبلیغ کنین. ایده اصلی اینه که بازدید کننده بیشتری از سرتاسر وب به دست بیارید. اگه این افراد تولبار الکسا رو روی مرورگر خود نصب کرده باشن رتبه بندی شما هم بالاتر میره.
  • پستایی رو در مورد الکسا بنویسین. شما می تونین از این روش لینکایی واسه صفحات سایت خود ترافیک به دست بیارید و این لینکا به بهتر شدن رتبه بندی کمک می کنه.
  • تلاش کنین مقالات خود رو در شبکه های اجتماعی جور واجور به اشتراک بذارین.
  • سایت خود رو واسه کلمات مربوط به الکسا بهینه سازی کنین.
  • دوستای خود رو در مورد تولبار الکسا آگاه کنین و از اونا بخواین تولبار رو روی مرورگر خود نصب کنن و بعد از سایت شما بازدید کنن.
  • از ریدایرکت الکسا استفاده کنین. این موضوع به این معنیه که http://redirect.alexa.com/redirect? رو جلوی نشانی سایت خود بذارین. در این صورت الکسا بازدیدکنندهایی که تولبار الکسا رو نصب نکرده ان هم محاسبه می کنه.
  • وقتی که در انجمن وبمسترها پستی رو منتشر می کنین، نشانی سایت رو در امضای خود بذارین. احتمال نصب تولبار بوسیله این افراد خیلی زیاده.

سریعترین روش بهبود رتبه الکسا ، تولید محتوای جذاب و دست اوله.

شما باید محتوای جذاب و اصیلی تولید کنین که به صورت مرتب به روزرسانی شه و واسه مخاطبان شما مهم باشه.

محتوای غیرجذاب یا کپی ورداری شده از بقیه منابع، منتهی به داشتن مخاطبانی وفادار نمی شه.

وقتی خوانندگان منبعی رو مهم و آموزنده می دانند، واسه مطالعه ی مطالب بعدی هم، دوباره به سایت مراجعه می کنن و مطالب باحال رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارن (لینک میدن) و موجب جذب بازدیدکنندگان تازه ای می شن که می تونن به مشتری مبدل شن.

تولید محتوای باکیفیت واسه موتورهای جستجویی مانند گوگل هم ارزشمنده، چون موجب ارائه ی جواب های بهتر و سریع تر به کاربران پایانی می شه.

حال واسه جذب ترافیک با کیفیت به وب سایت و محتوای جذاب خود، می تونید از سیستم یکتانت استفاده کنین.

بزرگترین مزیت سیستم تبلیغات کلیکی یکتانت اینه که می تونه ترافیک زیادی رو به محتوای جذاب شما هدایت کنه که این ترافیک واقعی، مهم و از طرف کاربر واقعیه.

شما می تونید ده ها و بلکه صدها مطلب جذاب خود رو در وب سایت های مطرح و معتبر نمایش بدید و در عین حال، نگران هزینه های زیاد تبلیغات سنتی نباشین.

تاکتیک بلندمدت واسه بهبود رتبه الکسا اینست که کاری کنین که سایت های در رابطه بیش تری به وب سایت شما لینک بدن.

این تاکتیک که به اون به کار گیری هم می می گن، کمک می کنه تا موتورهای جستجو به روشنی بخشی از بازار رو که شما روی اون متمرکز هستین تعیین کنن و هم اینکه اعتبار سایت شما پیش گوگل رو افزایش می دهد.

به بیان دیگه، لینک های ورودی معتبر (از سایت هایی که کارکرد خوبی دارن)، به سایت شما اعتبار می دهد.

این تاکتیک باید با تولید محتوای جذاب و اصیل همراه شه، چون بازدیدکنندگان هدف دار، فقط اگر محتوای شما جذاب باشه، به سایت شما مراجعه می کنن.

از طرف دیگه، لینک های داخلی (Internal links)، لینک هایی هستن که به صفحه یا مطلب دیگری در سایت شما لینک میدن.

به کار گیری این لینک ها خوبه، چون بازدیدکنندگان رو در میان صفحات سایت، راهنمایی و هدایت می کنن و موجب می شن که بازدیدکنندگان به محتوای مربوط به محتوایی که در حال مطالعه ی اون هستن، برگشت داده شن.

این لینک ها به ایجاد لینک های زیرمجموعه سایت (که لینک هایی فرعی ای هستن که در یافته های موتورهای جستجو و زیر لینک صفحه ی اصلی سایت شما ظاهر می شن) هم کمک می کنن.

اینجا هم تولید محتوای درجه یه در موفقیت روش هدف دار لینک سازی داخلی بسیار اثر گذاره.

پس حتما باید محتوایی تولید کنین که واسه بازدیدکنندگان، مناسب و مهم باشه.

روی هم رفته، هم لینک های ورودی و هم لینک های داخلی، به موتورهای جستجو کمک می کنن تا محتوای سایت شما رو بفهمن و تعیین کنن که سایت شما چقدر واسه بازدیدکنندگان ارزشمنده.

البته درسته که لینک دادن، باید بخش مهمی از راه هدف دار آنلاین شما باشه، ولی لازمه که از اون به درستی استفاده کنین.

لینک دادنِ زیادتر از اندازه، موجب کاهش اعتبار یا خوانایی وب سایت شما می شه و ممکنه موتورهای جستجو به دلیل استفاده ی زیادتر از اندازه از این توانایی، شما رو جریمه کنن.

کلمات کلیدی رو که ترافیک رو به طرف رقبای شما هدایت می کنن، پیدا کنین.

شما باید این کلمات کلیدی رو پیدا کنین و سایت خود رو واسه این کلمات کلیدی، بهینه سازی کنین و یا واسه این کلمات، کمپین های تبلیغاتی کلیکی (PPC campaign) طراحی کنین.

با کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی متوجه میشین که مخاطبان شما چه کلمات و عبارت هایی رو در موتورهای جستجو، وارد می کنن.

یعنی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی به معنیِ یادگیری صحبت کردن به زبون مشتریان در مورد و بستر نیازها و خواسته های اوناس.

روش هدف دار بازاریابی رقبای خود رو بشناسین و بیاموزید که چه روش هایی مؤثره.

دلایل زیادی هست که نشون می دهد به چه دلیل تجزیه و تحلیل رقبا اهمیت داره، ولی به طور خلاصه باید بگیم که تجزیه و تحلیل رقبا، موجب می شه که تجزیه و تحلیل سایت شما، در چهارچوب واقعی قرار گیرد و از این رو، موجب می شه تا بهتر درک کنین که چه معیارهایی اهمیت دارن، چه روش هدف دار هایی (واسه شما و رقبای شما) مؤثر هستن و به شما امکان می دهد تا روندهای موجود در صنعت رو شناسایی و پیش بینی کنین.

همه این زاویه ها کمک می کنه تا روش هدف دار کلی سنجیده تری در پیش بگیرین و تصمیمات کاری آگاهانه تری در پیش بگیرین تا بتونین موقعیت بهتری در بازار به دست بیارین.

در آخر ۲۰ روش و روش هدف دار که شما می تونین توسط اونا رتبه الکسای سایت خود رو بطور زیادی بهتر کرد.

۲۰ روش واسه افزایش و بهبود رتبه الکسا

  1. نواز وسیله الکسا رو نصب کنین و سایت خود رو به عنوان صفحه خونگی ( Home Page ) بذارین.
  2. ویدجت رتبه الکسا در سایت خود بذارین (Alexa rank widget ). این باعث می شه تا اگه بازدیدکنندگان نوار وسیله الکسا رو نصب نکرده باشن اما روی اون کلیک کنن واسه سیستم الکسا نقش نوارابزار رو اجرا انجام میده.
  3. بقیه رو تشویق کنین تا از نوار وسیله الکسا استفاده کنن.
  4. می تونین در الکسا واسه سایت خود نوار وسیله اختصاصی درست کنین و وسایل لازم از جمله لینک صفحه فیس بوک و توییتر خود رو روی اون بذارین و این نوار وسیله رو واسه دانلود کاربراتون روی سایت بذارین.
  5.  اگه تو یه شرکت یا کافی نت کار می کنین نوار وسیله الکسا رو روی همه مرورگرا نصب کنین و سایت خود رو به عنوان صفحه خونگی بذارین.
  6.  به دوستای خودتون بگید تا در مورد سایت شما در سایت الکسا نظر بدن.
  7.  در مورد الکسا در سایت خود بنویسین. مدیران سایتا و بلاگرها دوست دارن رتبه الکسای خود رو بهبود بخشن. پس با جستجو در اینترنت شما رو پیدا می کنن و روی لینک شما کلیک می کنن .
  8.  کاری کنین تا نشانی سایت شما رو در انجمنا خودنمایی کنه.مدیران وب سایتا معمولا نوار وسیله الکسا رو نصب شده دارن و اونا با کلیک بر لینک شما باعث بهبهود رتبه شما می شن. البته راه خوب دیگه ای هم هست و اون اینکه مطالب خودتون رو در اون انجمن به اشتراک بذارین.
  9.  مطالبی بنویسین که به وبمسترها مربوط باشه.این چون وبمسترها رو شامل می شه و اونا هم نوارابزار الکسا رو دارن در آخر باعث بهتر شدن رتبه الکسای شما می شه.
  10.  در سایتا یا انجمنای شبکه های اجتماعی آسیایی مطلب بفرستید ( ! ).بعضی از مدیران وب سایتا پیشنهاد میدن که کاربران سایتای شرق آسیا بزرگترین دارندگان نوارابزار الکسا هستن. خودتون با مراجعه به ۵۰۰ سایت برتر الکسا این موضوع رو قضاوت کنین . من پیشنهاد میدم اگه وقت یا گنجایش لازم واسه این کار رو دارین اون رو انجام بدین.
  11. یه قسمت وسیله وبمسترها در سایتتون بسازین.این یه روش  جذب کننده  واسه وبمسترهاییه که معمولا سایت شما رو بارها می بینن تا از وسیله سود ببرن. مثلا وسیله سئو گزینه مناسبیه.
  12. یه Digg یا Stumbled درست کنین و لینک مطالب خود رو در اون بذارین. . این معمولا تعداد بزرگی از بازدیدکنندگان رو به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما دارن.
  13. از  تبلیغات پرداخت واسه هر کلیک ( PayperClick ) استفاده کنین. خریدن تبلیغات روی جستجوگرها مانند گوگل یا Exact Seek کمک می کنه تا ترافیک رو بیشتر کنین. دوبرابر خوبه وقتی تبلیغ شما بیشتر مربوط به وبمسترها باشه.
  14. یه موضوع الکسا روی سایت خود بسازین و از اون واسه اضافه کردن شکل های جور واجور خبرها و مقالات در مورد الکسا استفاده کنین. این مبادرت به عنوان یه منبع ساده قابل دسترس واسه وبمسترها یا جستجوگرهای تصادفی در موتورهای جستجو هستش.
  15. مطالب پربازدید خود رو بهینه سازی کنین. تاحالا یه مطلب همیشه از موتورهای جستجو بازدید داشته ؟ یه وسیله پایین مطالب اضافه کنین ، به الکسای خود لینک بدید یا از انتقال دهنده الکسا استفاده کنین.
  16. در سایتا و انجمنا بنر یا لینک بخرین واسه بازدید از طرف وبمسترها.یه نمایش خوب و برجسته تبلیغ ، مدیرانی رو به طرف سایت شما تحریک می کنه که میتونن باعث پیشرفت خیره کننده رتبه شما شن.
  17. فرستنده های مطالب رو استخدام کنین تا روی سایت شما مطلب بفرستن. در هرصورت امضاها در انجمنای مدیران یا پیشرفت خاص مقالات در سایت شما تاثیر زیادی دارن. شما خیلی راحت می تونین نویسندگانی واسه استخدام در انجمنای وبمسترها پیدا کنین.
  18. به مدیران کافی نتا پول بدین تا نوارابزار الکسا رو نصب کنن و سایت شما رو به عنوان صفحه خونگی روی همه رایانه ها بذارن. شاید ترتیب دادن این کار مشکلی باشه و واقعا راه حل قابل دوومی نیس.
  19. از MySpace و فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگه استفاده کنین. از تصاویر مجازی جذاب استفاده کنین یا بنرا و لینکا تا بقیه رو به نشانی الکسای خود منتقل کنین.
  20. از سایتهای افزایش بازدید استفاده کنین.شاید اینا واسه سایتای تازه کار به درد بخور باشن. راحتترین کار واسه سایتا با بدترین رتبه همینه.