داوطلبانی که قصد ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای را دارند، بار دیگر این فرصت برای آن‌ها فراهم شده است تا در بیست و چهارمین پذیرش دوره های کاردانی نظام جدید ثبت نام خود را انجام دهند. افراد زیادی وجود دارند که در تلاش هستند تا در یکی از مراکز آموزش عالی و یا دانشکده های تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه ای پذیرفته شوند و ثبت نام خود را به عمل آورند. برای افراد علاقمند به تحصیل در مراکز فنی و حرفه ای، در ادامه شرایط و ضوابط و همچنین نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ در رشته های تحصیلی مختلف، جهت گزینش در مراکز آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – دولتی آورده شده است. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و پیدا کردن پاسخ سوال های خود در رابطه با ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ – ۹۹ می توانید با مرکز مشاوره تخصصی مشاور گروپ تماس بگیرید.

ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸

شرایط عمومی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸

شرایط عمومی خاصی جهت ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ – ۹۹ تعیین شده است که عبارتند از:

  • اعتقاد راسخ به دین مبین اسلام یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی مطرح شده است
  • نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله مبارزه مسلحانه با نظام، وابستگی به تشکیلات گروه های محارب، تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی
  • عدم احزار فساد اخلاقی از جمله اعتیاد به مواد مخدر، اشتهار به فحشا و منکرات اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸

  • داشتن گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش
  • احراز شرایط دانش آموختگی در یکی از رشته ها تا پایان شهریور ۹۸
  • دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله یا نظام قدیم
  • برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته یا رشته های انتخاب شده
  • داوطلبانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب نمایند، اما تا آخر شهریور ماه ۹۸ نتوانند گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسط خود را کسب کنند، مشمول یکی از وضعیت های زیر خواهند بود:
  1. اگر کد رشته انتخاب و قبولی آن ها مربوط به نیم سال تحصیلی اول یعنی مهر ماه باشد، اجازه ثبت نام به فرد داده نمی شود و ثبت نام وی باطل می گردد.
  2. اگر کد رشته انتخابی و قبولی آن ها مربوط به نیم سال تحصیلی دوم یعنی بهمن ماه باشد و داوطلب بتواند تا پایان نیم سال اول سال تحصیلی گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه خود را دریافت کند، اجازه ثبت نام به آن ها داده می شود.
  3. آن دسته از افرادی که دارای گواهینامه پیش دانشگاهی یا دیپلم کامل متوسطه نظام جدید یا قدیم هستند، اجازه ثبت نام ندارند.

مقررات وظیفه عمومی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ برای داوطلبان مرد

داوطلبان مرد علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی، باید دارای شرایط خاص دیگری نیز باشند. داوطلبان مرد باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. برخی از شرایط عبارتند از:

دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند

دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)

متولدین سال ۱۳۵۴ و قبل از آن باید پس از اعلام قبولی و در زمان ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای، کارت معافیت دائم هوشمند (معافیت سنی) را ارائه کنند.

متولدین سال ۱۳۴۷ و قبل از آن به شرط اینکه تغییر سن نداده باشند.

مشمولین دارای برگ معافیت موقت هوشمند بدون غیبت

دانش آموزان سال آخر که به صورت حضوری و بدون هیچ گونه وقفه ای، تحصیل خود را ادامه داده اند و در نهایت تا سی و یکم شهریور ماه ۹۸ در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل شناخته می شوند.

و برخی شرایط دیگر

تاریخ اعلام نتایج کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مقررات وظیفه عمومی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ – ۹۹ همین حالا با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید.

نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸

داوطلبانی که قصد ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ – ۹۹ را دارند، باید ابتدا با توجه به رشته تحصیلی خود، کد رایانه ای دیپلم و همچنین جنسیت پذیرش رشته ها، رشته امتحانی مورد نظر خود را انتخاب نمایند و سپس برای ثبت نام اقدام نمایند.

با توجه به اینکه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می پذیرد، داوطلبان باید در تاریخ مقرر به سامانه www.sanjesh.org مراجعه نمایند و به دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ بپردازند. پس از ورود به سامانه، داوطلبان باید برای پرداخت وجه ثبت نام اقدام نمایند. از این رو آن ها با داشتن کارت های عضو شتاب و از طریق درگاه اینترنتی، مبلغ ۲۷۵۰۰۰ ریال را برای ثبت نام پرداخت می نمایند. اگر علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی هستید، باید مبلغ ۶۹۰۰۰۰ ریال دیگر نیز از طریق همین درگاه اینترنتی پرداخت نمایید. سپس با در دست داشتن مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ – ۹۹، به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی می پردازید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   کلاس آنلاین یوس ۲۰۲۲ به همراه آزمون‌های جامع

با توجه به اینکه داوطلبان ثبت نام خود را از طریق کافی نت انجام می دهند، پیشنهاد می شود از قبل فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام را تکمیل نمایند، کد رشته محل های انتخابی را مشخص کنند و فایل عکس خود را نیز با توجه به توضیحات آماده کنند. قبل از اینکه به تایید اطلاعات وارد شده بپردازید، حتما اطلاعات را یکبار دیگر کنترل کنید، تا در صورت نیاز اصلاحات لازم را انجام دهید.

در صورت وجود مغایرت در معدل واقعی و معدل اعلام شده در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، قبولی داوطلبان لغو خواهد شد و اجازه ثبت نام به آن ها داده نمی شود.

انواع کارت های اعتباری ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸

جهت ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ – ۹۹، دو نوع کارت اعتباری وجود دارد. کارت اعتباری اصلی ثبت نام، همان کارتی است که دارای یک سریال ۱۲ رقمی برای ثبت نام داوطلبان می باشد و با عنوان «سریال کارت اعتباری ثبت نام» شناخته می شود. کارت دوم، کارت اعتباری اعلام علاقمندی به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی می باشد که دارای یک سریال ۱۰ رقمی بوده و تحت عنوان «سریال کارت اعتباری علاقه مندی» شناخته می شود. داوطلبان برای دریافت این کارت ها می توانند در زمان ثبت نام، از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور آن ها را خریداری نمایند.

نکات مهم ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸

  • دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید: داوطلبان باید در یکی از رشته های شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش، تا پایان شهریور ۹۸ دانش آموخته شده باشند و یا دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله (نظام قدیم) را داشته باشند.
  • آن گروه از داوطلبانی که نتوانند تا تاریخ سی و یکم شهریور ماه ۹۸، دیپلم خود را اخذ کنند، می توانند برای انتخاب رشته نیم سال دوم یعنی بهمن ماه اقدام نمایند. از این رو این افراد باید نهایت تا پایان بهمن ماه امسال مدرک دیپلم خود را دریافت کنند.
  • آن دسته از داوطلبانی که تا زمان ثبت نام، هنوز دانش آموز سال آخر هستند و نتوانسته اند مدرک دیپلم خود را دریافت کنند، می توانند از تاریخ هشتم مرداد ماه ۹۸ تا نهایت دوازدهم مرداد (در صورت تغییر در تاریخ این مقاله به روزرسانی خواهد شد) جهت ویرایش و وارد نمودن معدل کل دیپلم خود اقدام نمایند.
  • آن دسته از افرادی که فکر می کنند تا پایان شهریور ماه سال ۹۸ نمی توانند مدرک دیپلم خود را اخذ نمایند، توصیه می شود که منحصرا کد محل رشته هایی را انتخاب کنند که که زمان پذیرش آن ها نیم سال دوم تحصیلی یا به عبارتی بهمن ماه می باشد.
  • افرادی که در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید سال ۱۳۹۷ شرکت کرده اند و در دوره روزانه پذیرفته شده اند، چه ثبت نام انجام داده باشند یا انجام نداده باشند، اجازه ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش یعنی دوره کاردانی فنی و حرفه ای سال ۹۸ را ندارند.
  • دانش آموزانی که در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید سال ۱۳۹۷ شرکت کرده اند و در دوره نوبت دوم یا شبانه و دوره غیرانتفاعی پذیرفته شده اند، در صورت داشتن شرایط (اعم از مقررات وظیفه عمومی) می توانند بدون اینکه از تحصیل در مقطع فعلی انصراف دهند، ثبت نام کنند. این افراد در صورتی که در پذیرش سال ۹۸ قبول شوند، قبل از اینکه برای ثبت نام در کد رشته جدید خود اقدام نمایند، باید از موسسه محل قبولی خود انصراف دهند و پس از تسویه حساب، گواهی مربوطه را به موسسه قبولی جدید ارائه دهند. فراموش نکنید پس از انصراف قطعی، امکان بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی برای شما وجود نخواهد داشت.
  • سریال کارت اعتباری ۱۲ رقمی، شماره پرونده ۶ رقمی و همچنین کد رهگیری ۱۶ رقمی خود را تا انتها در نزد خود نگهداری کنید. در صورتی گم کردن هر یک از این موارد با مشاور گروپ تماس بگیرید تا با دریافت راهنمایی های آن ها، برای بازیابی اطلاعات اقدام نمایید.
  • دانش‌آموزان یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری نیز می توانند در این آزمون ثبت نام کنند. این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد
  • هر زمان مشخص شود که داوطلب برخی حقایق را مخفی کرده است و یا اینکه دارای تمام شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ نمی باشد، در هر مرحله ای از پذیرش در مراکز کاردانی فنی و حرفه ای محروم خواهد شد.

پس از مطالعه این مقاله، داوطلبان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و همچنین کسب راهنمایی، همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ تماس بگیرند و پاسخ تمام سوالات خود را پیدا کنند.

By edame