۵ نکته مهم در بازاریابی ایمیلی

۵ نکته مهم در بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ رو میشه به عنوان یکی از بهترین روشای بازاریابی آنلاین نام برد، خیلی مهمه که در بازاریابی ایمیلی اصول استاندارد رعایت شه تا بشه عواقب خوبی به دست آورد و مخاطبین رو هم راضی نگه داشت.

 ۵ نکته مهم و اصلی در ایمیل مارکتینگ که به توضیح زیر بیان می شه باعث افزایش رضایت مخاطبین و هم اینکه بهبود بازدهی در دراز مدت می شه.

۱- اختیار کاربران رو در نظر بگیرین

موقع فرستادن ایمیل، کاربران باید بتونن هر زمان که به دریافت ایمیلاتون تمایل ندارن خیلی راحت عضویت خود رو لغو کنن، پیشنهاد می شه در انتهای هر ایمیل ارسالی گزینه لغو عضویت رو بذارین تا خیلی راحت انجام این کار ممکن باشه. این موضوع نه فقط باعث افزایش لغو عضویت نمی شه بلکه به کاربران این رضایت خاطر رو میده که هر زمان بخوان می تونن دیگه ایمیلای شمارو نگیرن و اگه ایمیل شما براشون فرستاده میشه به میل خودشونه، همین موضوع احساس خوبی در مخاطب بوجود میاره که باعث کاهش تمایل مخاطب به لغو عضویت می شه.

۲- عنوان ایمیل با محتوای اون در رابطه باشه

ایمیلایی که دارای عنوان جعلی هستن تا دلیل افزایش اندازه باز شدن ایمیلا بشن احساس خوبی در مخاطب ایجاد نمی کنن و حس فریب دادن رو انتقال میدن، حتماً تلاش کنین عنوان ایمیل رو طوری انتخاب کنین که به طور کاملً با محتوای اون مربوط باشه. می تونین از عناوین جذاب که حس فوریت بوجود میاره و یا پیشنهاد عالی استفاده کنین، اما باید به طور کاملً با محتوای ایمیل ارسالی سازگاری داشته باشه.

۳- واسه فرستادن ایمیلا نظم و برنامه ریزی داشته باشین

برنامه ریزی

ارسال زیادتر از اندازه ایمیلا و یا ارسالای با فاصله وقتی زیاد می تونه هردو به ضرر شما باشه، اگه ارسالای تکراری داشته باشین مخاطب رو خسته می کنین و اگه ارسالایی بافاصله وقتی خیلی زیاد داشته باشین به فراموشی سپرده میشین.

۴- فقط ایمیلای فروش ارسال نکنین

هرگونه خدماتی که ارائه می دین حتماً شامل خدمات رایگان و خبرهایی مربوط به مجموعه شمام می شه که واسه مخاطبین شما جذابه، فرستادن ایمیلایی که همه پیشنهادهای فروش و یا تبلیغات خدمات شمان باعث می شه که مخاطب شمارو یه فروشنده تصور کنه که فقط به فکر منافع خودتون هستین، بهتره که تعادلی میان فرستادن ایمیلای پیشنهاد فروش و ایمیلای سرویس دهی رایگان برقرار کنین تا اشتیاق کاربران واسه باز کردن ایمیلاتون زیاد شه.

۵- اگه ایمیل تبلیغاتی ارسال می کنین، حتماً مربوط به بخش فعالیتتون باشه

فرستادن ایمیل تبلیغاتی مربوط به مجموعه های دیگه هرچند وقت می تونه سودآوری خوبی واسه شما داشته باشه، دارا بودن بانک اطلاعاتی یه مزیت حساب می شه و افراد زیادی تمایل دارن تا خدمات خود رو به مخاطبین شمام معرفی کنن، اما دقت کنین که حتماً در بخشای در رابطه به زمینه فعالیت خودتون ایمیل تبلیغاتی بفرستین تا واسه مخاطبین شما جذابیت داشته باشه و هم باعث از بین رفتن اعتماد مخاطب به شما نشه.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۵ نکته مهم در بازاریابی ایمیلی