کامل‌ترین راهنمای افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسا

کامل‌ترین راهنمای افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسا

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

کامل ترین راهنمای افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسا

بازدید سایت

الینا الله بیگی

۱۴

۰

۳ ۲۱۱۴

این روزا بیشتر افراد و کسب و کارا واسه خودشون یه وبسیات دارن؛ یه سایت که خدماتشون رو معرفی کنه یا برنامه هاشون در اون مشخص باشه یا حتی وبلاگی که در اون بنویسن. این درست و خیلی هم عالی. اما مهم ترین چالشی که بعد از راه اندازی سایت واسه شما مطرح می شه، اینه که چیجوری بازدید سایت خود رو افزایش بدیم. شاید ندونین که افزایش بازدید از سایت علاوه بر اینکه مشتری هایی بیشتری واسه شما می آورد چه فوایدی داره. پس اجازه بدین که اول به طور کوتاه به شما بگم که افزایش بازدید واقعی سایت شما چه فایده هایی بریتان داره.

ایده

  • بهبود رتبه الکسا: هرچقدر بازدید از سایت شما بیشتر شه، رتبه الکسا سایت شما پایین تر میاد و سایت شما رنک بهتری میگیره.
  • افزایش فروش: هر چقر بازدید از سایت شما بیشتر شه به این معناست که کاربران بیشتری از شما دیدن می کنن، کاربران بیشتری با سایت شما آشنا می شن و بنابرین مشتری هایی بیشتری پیدا می کنین.

یه پیشنهاد قبل از خوندن این مقاله

واسه اینکه بتونین بازدید سایت خود رو زیاد کنین و رتبۀ سایت خود رو بالاتر ببرین، نیاز به پیش زمینه های زیادی در مورد سئو، محتوا و … دارین. من در این مقاله لینکای زیادی گذاشته ام که شاید در نگاه اول باعث گیج شدن شما بشه و با مراجعه به اونا سررشتۀ کلام از دستتون در بره. اما دونستن تموم مواردی که من لینکای تکمیلی براشون گذاشته ام واجبه و سطح اطلاعات تموم خوانندگان تو یه حد نیس. به خاطر همین به شما پیشنهاد می کنم که اول یه دور کامل مقاله رو تا انتها بخونین و آخرش در بخشایی که نیاز به توضیحات تکمیلی دارین، به مطالعۀ لینکای کامل تر بپردازید. اینطوری تمرکز شما تا انتهای مقاله حفظ می شه و در آخر هم مطالب تکمیلی رو بخونین.

و اما افزایش بازدید سایت راه های زیادی داره. در این مقاله به مهم ترین، راحت ‎ترین و کارآمدترین روش ها واسه افزایش ترافیک سایت شما می پردازیم. واسه اینکه راحت تر باشین من یه بخش بندی واسه این قسمت قرار میدم و روشای افزایش بازدید سایت رو به سه قسمت کلی تقسیم می کنم.

  • بالا بردن بازدید سایت از راه محتوا
  • افزایش بازدید سایت از راه تبلیغات
  • زیاد شدن بازدید سایت از راه سئو
  • افزایش بازدید سایت از راه شبکه های اجتماعی
  • افزایش بازدید سایت از راه خبرنامه ایمیلی
  • بررسی و تحلیل

به جرئت میتونم بگم که محتوا مهم ترین عامل واسه بهبود رتبه الکسا و افزایش بازدید از سایت و وبلاگ شماس. ما در مورد محتوا زیاد نوشته ایم. در این مقاله هم توضیحاتی اضافه می کنم و واسه بحثای تکمیلی تر هم براتون لینکای اضافه تری می ذارم.

۱- محتوای خوب تولید کنین

تعجب کردین؟ مشخصه دیگه باید محتوای خوب تولید کنین. اصل داستان محتوا در ۴ مورد خلاصه می شه.

  • روش هدف دار محتوا: که من تو یه مقاله کامل کامل به شما توضیح داده ام و به شما شدیدا پیشنهاد می کنم که بعد از خوندن این مقاله به سراغ روش هدف دار محتوا برید.
  • جفت و جور و تولید محتوا: که واسه این مورد هم ما یه سری آموزش محتوا واسه افراد تازه کار داریم و هم یه ایبوک تکمیلی تر واسه محتوا که کامل کامل داستان محتوا رو براتون گفتیم.
  • پخش محتوا: که یکی از بخشای همون سری محتوا به این مورد کامل پراختیم.
  • بررسی و بررسی محتوا: من به این مورد در آخر این مقاله هم می پردازم. اما در حد کوتاه بخوام به این مورد اشاره کنم، بهترین وسیله واسه بررسی محتوا گوگل آنالیکسه که راهنمای کامل آنالیتکس هم در سایت هست.

۱- شکلای جور واجور فرمای محتوا رو تولید کنین

بذارین اول از همه خیالتون رو راحت کنم. هیچ فرمول جادویی واسه بازاریابی محتوا وجود نداره. اما یه چیز بسیار مهم این وسط هست که اگه شما خوب باشین، اونقدرا لازم نیس به دنبال راه های گسترش و پخش محتوا بگردین، کاربران خودشون شما رو با بقیه به اشتراک می ذارن و این بهترین روش مارکتینگ واسه شماس. (نمی گم اصلا لازم ندارین، می گم کمتر لازم دارین) اما چیجوری خوب باشین؟

بازاریابی محتوا

قبل از هرچیز این رو بگم که لطفا هربار حرف از محتوا می زنم به مقاله های ۵۰۰۰ کلمه ای فکر نکنین. محتوا به فرمای متنوعی می تونه وجود داشته باشه؛ فیلم، عکس، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، انیمیشن و … . پس به فرمای جور واجور محتوا تولید کنین. وقتی به فرمای جور واجور محتوا تولید می کنین، واقعا سلایق جور واجور رو پوشش می دین و این باعث می شه کاربران بیشتری به سراغ شما بیان. همین باعث افزایش بازدید از سایت شما و بهبود رتبه سایت می شه.

عنوانا (Headlines) یکی از مهم ترین بخشای محتواهای شمان. حتی کامل ترین پست وبلاگی هم بدون یه عنوان جذاب و متقاعدکننده، خونده نمیشه. اجازه بدین یه آمار باحال به شما بدهم، براساس یکی از آمارهای سایت Wordstream نویسندگان سایتای BuzzFeed و Upworthy هر کدوم از عنواینی که واسه پستای وبلاگی خود می نویسند رو بیشتر از ۲۰ بار تغییر میدن تا بهترین عنوان ممکن رو پیدا کنن. چراکه اونا از معجژۀ این عنوانا خوب آگاه هستن. شمام از این معجزه غافل نباشین. جذاب باشین و کاربر رو راضی کنین که محتوای شما واسه اون خوبه.
تبلیغات اثرات خیلی خیلی مثبتی در افزایش بازدید سایت شما و هدایت ترافیک بیشتر داره. همین تبلیغتات به مرور باعث افزایش رتبه الکسا (افزایش به معنی بهبود) می شه. اما هر نوع تبلیغ ریزه کاریا و مسائل خودشو داره که اگه خوب انجام نشه، تنها باعث هدر رفتن سرمایه و زمان شما می شه. در ادامه این روش ها رو به شما معرفی می کنم.

۱- تبلیغات گوگل

همونطور که می دونین امروزه حجم خیلی از کاربران نیازای خود رو در اینترنت جستجو می کنن. این کاربران مشتریان بالقوه شمان. فرض کنین شما یه کتابفروشی آنلاین دارین. از طرف دیگه کاربران زیادی هم هستن که عبارت “خرید کتاب” رو در اینترنت جستجو می کنن.

تبلیغات گوگل به این صورته که شما به ازای کلمه کلیدیای مشخص مثلا همین “خرید کتاب” به گوگل هزینه ای پرداخت می کنین تا شما رو در بالاترین جایگاه یافته های جستجو نشون بده. هزینه ای که در این روش به گوگل پرداخت می کنین به ازای هر کلیک روی سایت شماس. پس یکی از هدفمندترین و موثرترین شکلای جور واجور روش ها واسه تبلیغ شماس. اما همونطور که در بالا توضیح دادم، تبلیغات گوگل ریزه کاریای زیادی داره. واسه اینکه بیشتر در این مورد بدونین به مقالۀ گوگل ادوردز چیه مراجعه کنین و یا با کارشناسان ما تماس بگیرین و راهنمایی بخواین. (شماره ۶۳۴۰۴ – ۰۲۱)

۲- رپورتاژ آگهی

رپورتاژ یه جور تبلیغ کار و کاسبی شما حساب می شه که به شکل یه گزارش (متن نوشتاری) در سایتای بسیار پربازدید قرار میگیره. رپورتاژ فواید زیادی واسه شما داره. اگه متن جذابی بنویسین و کار و کاسبی خود رو خوب معرفی کنین، کاربران خیلی از این روش با شما و خدماتتون آشنا می شن، چراکه هماهنطور که گفتم رپورتاژ آگهی در سایتای پربازدید قرار میگیره. بنابرین رپورتاژ یکی از بهترین راه ها واسه افزایش بازدید سایت شماس.

علاوه بر این رپورتاژ آگهی واسه سئوی سایت شمام شدیدا موثره، چون که شما در رپورتاژ چند لینک از بخشای جور واجور سایت خود قرار می دیم. پس با اینکار شما در حال ساختن چند بک لینک بسیار معتبر واسه سایت خود هستین.

بک لینک

اگه این توضیحات واسه شما کافی نیس و می خواید، بیشتر بدونین، کافیه به سری آموزشی رپورتاژ آگهی در وبسیات ما مراجعه کنین.

سئو رو آسون بیاموزیم: لینک بیلدینگ و تولید محتوا

۳- تبلیغات بنری

تبلیغات بنری به این صورته که شما یه بنر طراحی می کنین و به مدت زمان مشخصی اونو در یکی از بنرهای یکی از وبسیاتای معتبر و پربازدید قرار می دین. این روش واسه برندینگ و Awareness شما تاثیر خوبی داره، اما هزینه تبلیغ اون معمولا بالاست. به خاطر این اگه بودجۀ تبلیغات شما محدوده، این روش رو به شما پیشنهاد نمی کنم. اما اگه کار و کاسبی شما رشد خوبی داشته و به دنبال برندینگ هستین، بودجۀ تبلیغاتتان هم مناسبه، تبلیبغات بنری خیلی مناسب شماس و می تونه بازدید سایت شما رو هم زیاد کنه. واسه آشنایی بیشتر با این روش به صفحه تبلیغات بنری مراجعه کنین.
سئو فرآیندیه که دستش در دست محتواست. این دو در کنار همدیگه به رشد یه وبسیات کمک می کنن و خیلی از مباحث اونا هم مشترک هستن. سئو یا همون بهینه سازی وبسیات واسه موتورهای جستجو بازم یکی از مهم ترین و ارزشمندترین کارهاییه که واسه سایت خود می تونین انجام بدین. من مهم ترین فاکتورهایی که واسه زیاد شدن بازدید سایت خود به اون نیاز دارین رو به شما معرفی می کنم.

۱- به سئوی On-Page توجه کنین

در مورد سئوی داخل صفحات یا On-Page چند نکته بسیار اساسی هست که در افزایش بازدید سایت شما تاثیر بسیار زیادی داره. در ادامه این موارد رو به صورت لیست وار به شما می گم.

  1. نشانی اینترنتی (Url) تموم صفحات خود رو به انگلیسی بنویسین و در اون از کلمات کلیدی استفاده کنین. (تلاش کنین Urlای خیلی طولانی هم استفاده نکنین.
  2. از تگای H1, H2, H3 و … استفاده کنین. اینکار صفحات شما رو واسه گوگل خواناتر می کنه، گوگل جایگاه بالاتری به شما میده و آمار بازدید از سایت شما زیاد می شه.
  3. در محتواهای خود از تصویر استفاده کنین و در تصاویر خود حتما از تگ آلت (Alt Tag)
  4. سایت خود رو حتما واسه موبایل و تبلت ریسپانسیو کنین. (می تونین مقاله راهنمای کامل سایت ریسپانسیو یا عکس العمل گر رو بخونین)
  5. موبایل

  6. لینک سازی داخلی: قدرت لینکای سایت شما فقط به بک لینکایی که از سایتای دیگه می گیرین، نیس. اگه یه شبکه قوی لینک سازی داخلی درون سایت خود بسازین، تاثیر فوق العاده ای در سئوی سایت شما می ذاره.
  7. دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی رو در سایت خود بذارین.

و البته ما یه مقاله کامل و شامل درباره سئو داریم که می تونین درباره سئوی صفحات داخلی در اون مقاله بخونین.

۲- از پست مهمون استفاده کنین، بقیه رو هم تشویق کنین واسه شما پست مهمون بذارن

میتونم پوزخندی که روی صورت خیلی از شماها نقش بسته رو ببینم. با قیافه ای آویزون به من می گین “بابا عقبی تو چقدر، دیگه کی از پست مهمون استفاده می کنه!”. به جای خندیدن به این فکر کنین که منتشر کردن پست مهمون تو یه سایت معتبر ترافیک زیادی رو به سایت شما سرازیر می کنه. پست مهمون یه معامله دو سر برده. هم واسه سایتی که از این پست استفاده می کنه، هم نویسنده ای که این پست رو می نویسه. وقتی شما در سایتای دیگه پست مهمون می نویسید، یه فرصت عالی واسه شماس که وبلاگتان رو به بقیه معرفی کنین و علاقه مندان رو به سمت وبلاگ خود جذب کنین، همین فوت وفن ساده در افزایش بازدید سایت شما بسیار موثره و خوانندهای جدیدی با شما آشنا می شن. لازم نیس که بهتون تاکید کنم که حواستون باشه محتوای باکیفیتی تولید کنین؟ (ما در وبلاگ مقاله ای داریم به نام فوت وفن پست مهمون برعکس که شک نداشته باشین خوندن اون واسه شما به درد بخور و جالبه)

دقیقا عکس این جریان هم صادقه.

۳- کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keyword) رو هدف بذارین

این کلمات کلیدی طولانی از چند جهت اهمیت خیلی خیلی اساسی دارن. قبل اینکه این اهمیتا رو واسه شما توضیح بدم، با یه مثال می خوام کارکرد فوق العاده کلمات کلیدی طولانی رو واسه شما مشخص کنم. تصور کنین که شما یه فروشگاه آنلاین قهوه هستین و شکلای جور واجور قهوه ها رو می فروشید. حالا دو حالت زیر رو در در نظر بگیرین:

شما یه کلید واژه کوتاه مانند “قهوه” رو هدف قرار می دین: بله درسته که این کلمه به طور میانگین ۲۲/۲۰۰ سرچ داره. اما این انتخاب مناسبی واسه شماس؟ نه. اول اینکه که این کلمه اصلا و اصلا هدف دار نیس. چراکه هزاران دلیل واسه اینکه آدما قهوه رو سرچ کنن هست؛ مثلا اینکه قهوه چه خواصی داره؟ از چه تشکیل شده؟ شکلای جور واجور اون چه هستن؟ چیجوری اونو دم کنن و … . پس احتمال اینکه این آدما به مشتری شما تبدیل شن، بسیار کمه و این اندازه تبدیل سایت شما رو پایین می آورد. از طرف دیگه رقابت در اینجور کلمه ای فوق العاده سخته و اصلا به این راحتیا نمی تونین رتبه بگیرین. در مقابل این انتخاب نادرست، در آیتم بعدی یه انتخاب درست کلمات کلیدی رو به شما معرفی می کنم.

شما کلید واژه “خرید قهوه” رو هدف قرار می دین: درسته که این کلمه به طور میانگین ۱۴۰ سرچ در ماه داره و بسیار از خود کلمه “قهوه” سرچ کمتری داره، اما بسیار کلمۀ هدفمندیه. احتمال اینکه آدمایی که خرید قهوه رو سرچ می کنن، از شما خرید کنن از حالت بالایی خیلی خیلی بیشتره. علاوه بر این رقابت در اون کمتر، و رتبه گرفتن در گوگل واسه شما رو راحت تره.

این موردی که براتون توضیح دادم، یکی از مهم ترین مسائل در انتخاب کلمات کلیدیه که کار و کاسبیای بسیاری به اون توجه نمی کنن. اگه می خواین در این مورد بیشتر بدونین به مقالۀ کلمات کلیدی طولانی در وبلاگ ما مراجعه کنین.

۴- به دنبال ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) باشین

به جای اینکه سایتای دیگه رو راضی کنین که به شما بک لینک بدن، محتوایی تولید کنین که اونقدر قوی و کامل باشه که وبسیاتا به صورت خودکار به شما لینک بدن. این دقیقا کاریه که ما در وبلاگ نوین انجام دادیم. تلاش کردیم در هر موضوع کامل ترین و بهترین محتوا رو تولید کنیم، زمان گذاشتیم و حالا خیلی از سایتا به ما لینک میدن. در ادامه یه اسکرین شات از گوگل آنالیتیکس سایت نوین واسه شما می ذارم که ترافیک ارجاعی سایت ما رو ببینین.

سئو منفی یا Negative Seo چیه؟

۵- از میکرودیتای اسکیما استفاده کنین

اسکیما یه مبحث خیلی طولانیه و در این پست مجالی نیس که به اون به طور کامل بپردازم، به یه تعریف خیلی خیلی ساده اسکیما علائم و نشونه گذاری هاییه که خوندن محتوای سایت شما رو واسه رباتای گوگل ساده می کنه. واسه اینکه دقیق تر بدونین که به چه دلیل و چیجوری می تونین مقالۀ اسکیما و روش به کار گیری اونو به نوشته سمیرا در وبلاگ ما بخونین. به کار گیری اسکیما به خودی خود باعث افزایش ترافیک سایت شما نمی شه، اما همونطور که گفتم باعث می شه موتورهای جستجو راحت تر بتونن محتوای شما رو بفهمن و صفحات شما سریع تر ایندکس شن. هم اینکه اسکیما ریچ اسنیپت سایت شما رو غنی تر می کنه و همین اندازه کلیک شما رو بالاتر می بره.

۶- واسه صفحات خود اسنیپت قوی بنویسین

به مجموعه عنوان سئو و توضیحات متای شما اسنیپت میگن. خیلی از سایتا سرسری از کنار این اسنیپتا میگذرن. اما من به جرئت میتونم بگم که این اسنیپتا یکی از مهم ترین عوامل واسه افزایش بازدید سایت شمان. اما چیجوری؟

شنیدین که میگن برخورد اول خیلی با اهمیته و تاثیر زیادی روی نگاه افراد نسبت به شما داره یا در مصاحبه های کاری مهم ترین و تاثیرگزارترین جلسۀ مشاوره همون جلسه اوله؟ در سایت شمام داستان به همین قراره و واقعا اسنیپت نقش همین برخورد اول رو واسه شما بازی می کنه. اگه محتوای شما به اندازه عقاید انیشتن هم به درد بخور، کاربردی و دست اول باشه، اگه اسنیپت خوبی واسه صفحۀ خود ننوشته باشین، کاربر رو جذب نمی کنین.

اسنیپتا واقعا دریچۀ ورود کاربران به سایت شمان. وقتی یه کاربر عبارتی رو در گوگل جستجو می کنه، اولین برخورد اون با وبسیات شما همین دو خط توضیحات متا و یه خط عنوان سئو هستش. روی هم رفته سه خط هم نمی شه، اما به اندازه سه هزار خط تاثیر داره. یه اسنیپت جذاب باعث می شه، کاربران بیشتری روی سایت شما کلیک کنه. واقعا با نوشتن یه اسنیپت خوب شما دست کاربر رو گرفتین و با خشرویی به سایت خود دعوتش کردین، پس از این اگه با محتوای خوب از اون پذیرایی کنین که اونو موندگار می کنین وگرنه اون بار و بندیلش رو می بنده و میره. دوباره تکرار می کنم؛ واسه اسنیپت خود وقت بذارین، اگه واسه هیچی دیگه وقت نمی ذارین.
اینکه یه محتوای فوق العاده تولید کنین و دست به دعا شید که کاربران اونو پیدا کنن، اصلا کافی نیس. واسه اینکه محتواهایتان به دست کاربران برسه، به خیلی کارای دیگه هم نیاز دارین. یکی از مهم ترین اینکارها شبکه های اجتماعی هستن. شبکه های اجتماعی یکی از بهترین مجراها واسه هدایت ترافیک بیشتر به سایت شمان و اگه با یه برنامه منظم و حساب شده پیش برید، در افزایش بازدید سایت شما تاثیر بسیار عجیبی داره. هر کدوم از شبکه های اجتماعی ویژگی خاص خودشون رو دارن و هر کدوم فعالیت مخصوص خودشو می خواد که در ادامه براتون توضیح میدم. اما قبل از اون یه مثال شخصی براتون بزنم.

تقریبا میتونم بگم که خود من به شخصه نصف ترافیک مقاله های خودمو از راه لینکدین بدست آورده ام. البته همیشه به متنی که واسه معرفی مقاله انتخاب می کنم، شدیدا دقت می کنم و حساب شده می نویسم و عموما یافته های بسیار زیادی هم گرفتیم. دو مورد از این متنا رو براتون مثال می زنم.

متن لینکدین من واسه مقاله روش هدف دار محتوا: که براساس آمار آنالیتیکس ۲۳۷ بار روی اون کلیک شده و خود مقاله هم بیشتر از ۳۰ بار در شبکه های اجتماعی متفاوت به اشتراک گذاشته شده.

متن لینکدین من واسه داستان کار و کاسبیای صد ساله: این مقاله طبق آمار آنالیتکس ۲۲۸ ورودی از لینکدین داشت و بیشتر از ۲۰ بار در شبکه های اجتماعی متفاوت به اشتراک گذاشته شده.

اما هر شبکه اجتماعی ویژگیای مخصوص به خود رو داره.

توئیتر: اگه می خواین از راه توئیتر به سایتتون لینک بدین، دقت کنین که حتما متن تون کوتاه، وسوسه برانگیز و بعضی وقتا چالشی باشه. در مورد توئیتر ما یه مطلب کامل به نام راهنمای کامل فعالیت در توئیتر داریم که می تونین بخونین.

گوگل پلاس: گوگل پلاس واسه افزایش بازدید سایت کمک زیادی می کنه. مخصوصا اهمیت گوگل پلاس در بیزینسای B2B چند برابره.

اینستاگرام: برخلاف گوگل پلاس که واسه کار و کاسبیای B2B بسیار مناسبه، اینستاگرام خوراک کار و کاسبیای B2Cه و کسائی که با مصرف کنندۀ پایانی سرکار دارن. لینک سایت خود رو در بیو بذارین و اگه فالوورهای شما بیشتر از ۱۰Kه، می تونین لینک بخشای جور واجور سایتتون رو در استوری اینستاگرامتان به اشتراک بذارین.

لینکدین: لینکدین یکی از بهترین شبکه ها واسه افزایش ترافیک سایت شماس. چیزی که تجربۀ شخصی من در لینکدینه، اینجور میگه که در لینکدین به افراد بیشتر از شرکت‎ ها توجه می شه. پس به نظر من علاوه بر اینکه واسه لینکدین کار و کاسبی خود پست می ذارین، در لینکدین شخصی خود هم فعال باشین. حتی می تونین با همکارانتون همه حضوری فعال در لینکدین داشته باشین و پستایی در مورد کار و کاسبی خود بنویسین.

و حالا در آخر اگه به صورت کلی می خوایم که در شبکه های اجتماعی موفق عمل کنین، به مقالۀ تنها راز موفقیت در شبکه های اجتماعی در وبلاگ دیدوگرام مراجعه کنین.
امروزه تقریبا بیشتر کسب و کارا به پادشاهی محتوا فهمیدن و به محتوای سایتشان اهمیت میدن. این خیلی اتفاق مبارکی در دنیای اینترنته. محتوا شک نداشته باشین لازمه، اما کافی نیس. یکی از مراحل مهم بازاریابی محتوا بحث گسترش محتواست، اینکه چیجوری محتوای خود رو پروموت می کنین و چیجوری اونو به دست کاربراتون می رسونین. شاید در جواب این حرف به من بگید مشخصه دیگه؛ گوگل. بله البته گوگل مهم ترین وسیله واسه گسترش محتواست و کاربران خیلی از راه گوگل به شما دسترسی پیدا می کنن. اما این که کافی نیس.

تبلیغات کلیکی و سئو: دو قلوهای افسانه ای بازاریابی اینترنتی
و حالا بعد از تموم این حرفا به یه قسمت بزرگی خیلی مهم می رسیم که خیلی از کار و کاسبیامون از اون غافل هستن؛ بررسی و  تحلیل. این مرحله واقعا تکمیل کنندۀ تموم روند شماس و با سرسری گذشتن از اون به دونده ای می مونید که تموم راه رو می دود و نرسیده به خط پایان وای میسته.

از طرف دیگه بدونین که اگه این دو مرحله به خصوص بررسی کار خودتون رو خوب انجام بدین، از خیلی از رقبایتان جلو می افتین. خیلی از کسب و کارا دید خوبی نسبت به رقبایشان ندارن و یا اونا رو فقط در حد اسم می شناسن، اگه لازمه که شما پیوسته رقبایتان رو در نظر بگیرین. در مورد بررسی سایت هم که اصلا بعضی صاحبان سایت به کل فراموش کردن.

مداما رقبایتان رو تحلیل کنین

رقیبان بخش خود رو بشناسین. شاید شما به صورت آفلاین خیلی از رقبای اصلی خود رو می شناسین، به غیر از این می تونین کلمات کلیدی حوزۀ خود رو در گوگل سرچ کنین و ببینین کدوم سایتا در جایگاه اول هستن. شما باید پیوسته رقبای خود رو بررسی کنین و بتونین بفهمین که به چه دلیل در اون کلمات کلیدی خاص اونا جایگاه بهتری نسبت به شما دارن. البته قرار نیس از اونا مثل کپی کنین، بلکه قراره دید خود رو وسیع تر کنین و به شما کمک کنه راه حلای بهتر و متناسب تری واسه کار و کاسبی خود پیدا کنین.

راه حل

سایت خود رو به طور دقیق بررسی کنین

گوگل آنالیتکس کامل ترین و معتبرترین منبع واسه بررسی سایت شماس. شما در گوگل آنالیتکس تموم ابعاد و زوایای سایت خود رو می تونین بررسی کنین و ببینین در هر قسمت چه اتفاقی میفته؛ از محبوب ترین صفحۀ سایت شما گرفته تا اطلاعات دموگرافی و حتی رفتار کاربران در پیج شما. بهترین کار اینه که به صورت ماهانه یا هفتگی تموم ابعاد و زوایای خود رو از راه گوگل آنالیتیکس تحلیل کنین و براساس تحلیلای اون واسه سایت خود روش هدف دار محتوا بچینید.

واسه اینکه به بهترین شکل از آنالیتیکس استفاده کنین، تو یه روز مشخص یه بررسی کلی انجام بدین، بعد در انتهای ماه اندازه بازدید از سایت خود رو با اول ماه مقایسه کنین. این مقایسه به شما کمک می کنه، ببینین کدوم روش هاتون موفق عمل کرده و کدوم نه، کدوم مطالب بازدید خوبی داشته و روند سایت شما چیجوریه. بازدیدکنندگان در حال افزایش هستن یا کاهش و بسیاری اطلاعات به درد بخور دیگه. واسه اینکه با جنبه های جور واجور گوگل آنالیتیکس آشنا شید به مقالۀ همه چیز دربارۀ گوگل آنالیتیکس مراجعه کنین.

و در آخر حسن ختام مقاله

فضای آنلاین پتانسیلای بسیار زیادی داره؛ واسه فروش، معرفی، تبلیغات، بازاریابی و … . اما تخصص، صبر و حوصله می خواد. اگه از راه درست و اصولی کار خود رو شروع کنین، محتوای مناسب تولید کنین، رقبا رو بررسی کنین و همیشه روند خود رو بررسی کنین مطمئن باشین که نتیجۀ خوبی میگیرین. هر سوال، اشکال و یا پیشنهادی هم که دارین، کافیه در کامنتا با من در میان بذارین.